سکوت وزارت کشور درباره شایعه استعفا ادامه دارد/ 70 روز بدون اطلاع بالاترین مقام سیاسی دولت

سکوت وزارت کشور درباره شایعه استعفا ادامه دارد/ 70 روز بدون اطلاع بالاترین مقام سیاسی دولت

روز جدید : بیش از 70 روز است که خبری از معاون سیاسی وزیر کشور نیست و وی در جلسات رسانه ای برای تایید شایعات استعفای خود شرکت نکرده است. حتی برخی رسانه ها جایگزینی برای خرمشاد ارائه کردند.

خبر انتصاب محمد باکر هورامشاد به عنوان عضو هیأت علمی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور ۱۴ شهریور ماه در رسانه ها منتشر شد. هرمشاد به عنوان یک اصولگرای دانشگاهی و معتدل شناخته می شد.

احمد واحدی، وزیر کشور، چندین مأموریت برای انتصاب هورامشاد به او داده بود. رصد مستمر مسائل و رویدادهای سیاسی کشور، ایجاد تعامل مؤثر و کارآمد با احزاب و تشکل ها و تلاش برای حمایت و تقویت آنها، اجرای صحیح قانون احزاب و تشکل ها، تلاش برای هم افزایی و تقویت همبستگی و انسجام بین تمامی اقوام، اقلیت ها و آحاد مردم عزیز و محترم، فراهم آوردن زمینه ها و شرایط برگزاری انتخابات قانونی و باشکوه با رویکرد مشارکت حداکثری مردمی و توجه ویژه به مسائل مربوط به تقسیمات کشوری طبق قوانین مربوطه، از جمله وظایف و مأموریت ها است. وزیر کشور به هورامشاد تحویل داده شد. هورامشاد در مراسم معارفه خود گفت: ما مسیر کار را در عرصه سیاسی با رویکرد ارتقای وفاق و کارآمدی، حضور در عرصه سیاسی کشور دنبال می کنیم.

در ابتدای دولت سیزدهم مهمترین ماموریت معاونت سیاسی وزارت کشور یعنی فرآیند تغییر استانداران و استانداران در سراسر کشور آغاز شد. با انتصاب استانداران، وزارت کشور به دلیل انتصاب افرادی با سابقه نظامی در پست استانداری مورد انتقاد قرار گرفت. هورامشاد در پاسخ به این انتقاد گفت: علاوه بر این تعداد کمی از استانداران – کمتر از انگشتان لباس فرم – باید در ارتش حضور داشته باشند. علیرغم این واقعیت که تقریباً در هر لیستی که توسط گروه های مرجع سیاسی ارائه شده است، حداقل یک نامزد نظامی برای این پست نامزد شده است. «شاید به این دلیل که محترم ترین وزیر کشور خود زمانی وزیر دفاع بوده است.

خرمشاد در تشریح معیارهای انتخاب مدیران و استانداران گفت: مبنای انتخاب مدیران اعم از مدیران و مدیران؛ کارایی اقتصادی و عقلانیت انقلابی. وزارت کشور نیز باید دارای مجموعه ای از ویژگی ها از جمله سلامت اقتصادی، عقلانیت انقلابی، کارآمدی، قانون مداری، تلاش برای پیشرفت اقتصادی، تقویت مشارکت همه جانبه و فعال سازی ظرفیت های محلی، دموکراسی، اجماع سازی، جوانی و تجربه مدیریتی روشن باشد. به ویژه در زمینه اقتصادی و سیاسی اجتماعی.

23 اسفند ماه آخرین اخبار هورامشاد توسط پایگاه وزارت کشور در اختیار رسانه ها قرار گرفت. وی از تعیین 80 درصد استانداران خبر داد. نامرئی باشید این غیبت باعث شد برخی رسانه ها از استعفای هورامشاد خبر بدهند، اما این خبر به وزارت کشور نرسید و بعد از آن هورامشاد رویت نشد.

در همین حال استاندار تهران به عنوان معاون سیاسی جدید وزارت کشور منصوب شد. استاندار تهران البته این شایعه را نه تکذیب و نه تایید کرد. منصوری در پاسخ به سوالی درباره انتصابش به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور گفت: صحت این شایعه را بپرسید. ما سرباز هستیم و جایی که بزرگان تصمیم بگیرند خدمت خواهیم کرد.» این خبرگزاری نوشت: استاندار تهران از تایید یا تکذیب این شایعات خودداری کرده است.

از سوی دیگر ادعاهای تایید نشده ای نیز وجود دارد که به دلیل نحوه انتصاب مدیران و استانداران بر نماینده سیاسی خارج از وزارت کشور فشار وارد شده است و این فشارها عمدتاً به دلیل حزب گرایی بوده است که البته قابل تایید و تکذیب نیست. برای پاسخ به این پرسش ها و ابهامات درباره صحت این استعفا و سمت وزیر کشور باید منتظر پاسخ وزارت کشور باشیم اما فعلاً کارکنان این وزارتخانه سکوت اختیار کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری تسنیم 20 فروردین نوشت: «محمد بیکر هورامشاد، معاون سیاسی وزارت کشور طی چند روز گذشته در این وزارتخانه نبوده و شنیده می شود که استعفا داده است. هورامشاد در ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ با حکم احمد واحدی وزیر کشور به سمت معاونت سیاسی این وزارتخانه منصوب شد و گفت: «تاکنون خبری مبنی بر موافقت وزیر کشور با این استعفا در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید