صحبت های مغز متفکر فنی پرسپولیس از جدایی یحیی

مهرداد حنبان، آنالیزور سابق تیم ملی در تمام این سال ها عضویت و همراه همیشگی تیم سرخ پوستان بوده است. وی که در دوران گابریل کالدرون نیز مسئولیت تحلیل را بر عهده داشت در گفت وگویی که با خبرنگار ما داشت به موضوع جدایی گل محمدی و بحث جانشینی پرداخت.

حنبان می گوید باشگاه پرسپولیس برای انتخاب سرمربی جدید با آنها رایزنی نکرده و در عین حال اعلام می کند که از وجود کمیته فنی اطلاعی ندارد و می گوید تا به حال چنین کمیته ای را در تاریخ ندیده ام. این سالها

در ادامه می توانید آن مصاحبه را بخوانید:

با توجه به اینکه آقای گل محمدی از باشگاه جدا شده، برنامه کادر فنی پرسپولیس چیست؟ آیا جدایی شما دائمی خواهد بود یا به کار خود ادامه می دهید؟

آقای یحیی تاکید کرد که تا زمان نیاز باشگاه و ورود کادرفنی جدید، تمامی اعضای کادرفنی خارجی و ایرانی به کار خود ادامه دهند تا تیم از برنامه و شرایط فنی عقب نماند.

به عنوان یکی از افرادی که با آقای گل محمدی در پرسپولیس کار کردید این خداحافظی انتظار می رفت یا فکر می کردید یحیی تا پایان فصل ادامه داشته باشد؟

با توجه به شرایط و مشکلات موجود، جدایی قابل پیش بینی بود. آقا یحیی دلایل منطقی داشت و امیدی به حل مشکلات نداشت.

صحبت های مغز متفکر فنی پرسپولیس از جدایی یحیی

موضوع عدم احراز کادرفنی و شرایطی که در نهایت منجر به این استعفا شد چگونه قابل حل است و چقدر از آن خارج از مدیریت باشگاه است؟

تمام درخواست های آقای یحیی برای حفظ منافع تیم، بچه ها و هواداران بود و آقای یحیی انتظار تقویت و رفع مشکلات تیم را داشت. آنها لیست نقل و انتقالات نیم فصل کاملاً منطقی و مقرون به صرفه را در اختیار باشگاه قرار دادند و برنامه های خوبی داشتند.

پرسپولیس در حال حاضر نام هایی مانند برانکو را دنبال می کند. شما تجربه کار با مربیان مختلف در فوتبال ایران را دارید. نظرتان درباره سرمربی آینده پرسپولیس پرسیده شد؟

مشورت نکردند. از آقای درویش شنیدم که با کمک کمیته فنی در حال پیگیری هستند. البته من نمی دانم اعضای این کمیته چه کسانی هستند و در پنج فصلی که در خدمت پرسپولیس بودم هیچ اطلاعی از آن نداشتم. امیدوارم باشگاه بتواند خواسته هواداران را که ورود یک مربی بزرگ خارجی است، برآورده کند.

فکر می کنی پرسپولیس در دوره یحیی چه ویژگی هایی داشت و چه پیشرفتی در عرصه فوتبال داشتی؟

میل به پیروزی، حفظ توپ و ایجاد موقعیت بالا و ساختار دفاعی مناسب به ویژه در فصول گذشته از ویژگی های تیم آقا یحیی بود.

بعد از کسب سه گانه فکر می کردید امسال جو به این سمت برود و برای گل محمدی سخت شود؟

تکرار قهرمانی همیشه بسیار سخت است. امسال به دلیل محدودیت بودجه و مسائل تبعیض و یارگیری ناقص شرایط بسیار سخت‌تر بود، اما هرگز تصور نمی‌کردم بعد از هر بازی با این حجم از واکنش‌ها مواجه شویم. شاید اگر آن واکنش ها نبود، با تمرکز روی کار بیشتر گل می زدیم.

صحبت های مغز متفکر فنی پرسپولیس از جدایی یحیی

قبول داری عملکرد نیم فصل پرسپولیس امسال در حد این تیم نبود؟

در سوال قبلی هم اشاره کردم که یکی از عواملی که باعث شد در برخی بازی ها نتوانیم امتیاز کامل بگیریم، کامل نبودن ترکیب بود. به عنوان مثال در بازی گذشته ما از بین 9 بازیکنی که روی نیمکت حضور داشتند، تنها دو عنصر هجومی داشتیم. محمد عمری و میلاد سرگی. فرض کنید اگر در بازی با الدیل یک مهاجم متخصص دیگر در کنار شهاب داشتیم، فقط در این دیدار از موقعیت های 11-12 که ایجاد کردیم فقط یک گل دیگر می زدیم و حالا تیم در مرحله بعدی قرار داشت. لیگ قهرمانان آسیا البته بدشانسی یکی از عوامل بی نتیجه ماندن این بازی بود.

شما سابقه همکاری با آقایان اسکوچیچ و قطبی را هم دارید که دو نامی هستند که در پرسپولیس شنیده می شود. آیا این افراد درباره احتمال حضورشان در پرسپولیس با شما صحبتی نکرده اند؟

آنها با من صحبت نکردند. هر دو مربی توانمند و با تجربه ای هستند که می توانند در هر تیمی موفق باشند. البته بعید می دانم در این مدت به لیگ ایران برگردند.

سوال بعدی در مورد حضور طولانی مدت شما در پرسپولیس است. فکر می کنی به نقطه پایانی رسیده ای و باید هوای تازه را تجربه کنی یا اگر شرایط مهیا باشد نقشه خود را در پرسپولیس ادامه می دهی؟

او سه دوره در پرسپولیس حضور داشت. در فصل 86-87 با سه سرمربی کار کردم، در فصل 91-92 با آقای یحیی در پرسپولیس و پنج فصل آخر هم با کالدرون و آقای یحیی بودم. خدا را شکر با پرسپولیس افتخارات و تجربیات زیادی کسب کردم. ما به عنوان بخشی از تیم فنی آقای یحیی تمایلی به ادامه کار نداشتیم و فقط به درخواست ایشان است که فعلا و تا زمانی که نیاز باشد در خدمت تیم هستیم.

در مورد تیم ملی در جام ملت ها صحبت کنید. با توجه به اینکه در ستاد تیم ملی حضور داشتید و صحبت از حضور شما در ستاد ملی بود، فکر می کنید شرایط امروز تیم ملی چگونه است و در قطر چگونه خواهد بود؟

خدا را شکر تیم ملی شرایط خوبی دارد و بازیکنان مستعد و با تجربه ای دارد. با توجه به قرعه خوبی که داریم امیدواریم برای جبران ناکامی در جام جهانی با تیم ایران نتایج خوبی بگیریم.