تمجید از مغز متفکر برانکو از ستاره پرسپولیس

تمجید از مغز متفکر برانکو از ستاره پرسپولیس

هومن افاضلی درباره پیروزی تیم ملی مقابل سوریه و زمینه سازی برای جام جهانی قطر گفت: تیم ما در این دیدار خوب عمل کرد. می توانستیم گل های بیشتری بزنیم. فکر می کنم در کل مسابقه فقط 2 موقعیت به سوریه دادیم. در مجموع تیم ملی ایران بازی درخشانی انجام داد. تغییرات ایجاد شده بسیار موفقیت آمیز بود و شکل بازی ما را تغییر داد.

وی در خصوص کیفیت بازی تیم ملی گفت: نمی توان در مورد کیفیت تیم ملی و تفاوت آنها با سایر تیم های گروه بحث کرد. خوشبختانه شرایط و کیفیت بازی خوب است. امیدوارم این روند برای تیم ملی ادامه داشته باشد. بچه ها می توانند خیلی سریع به جام جهانی برسند.

این کارشناس فوتبال با تاکید بر عملکرد اسکوچیچ گفت: شما مردی را در صدر تیم ملی قرار دادید که 12 بازی از 13 بازی را برده است. او باید چه کار کند؟ این یک معجزه است.

افاضلی با اشاره به موقعیت هایی که سوریه در بازی دیروز به دست آورد، خاطرنشان کرد: وقتی تهاجمی بازی می کنید به تیم حریف هم موقعیت می دهید. این یکی از شرایط فوتبال است.

وی درباره غیبت مهدی طارمی در تیم ملی گفت: فکر نمی کنم جای خالی مهدی طارمی احساس شود. امیدوارم مشکلش حل بشه طارمی یکی از سرمایه های فوتبال ماست. به هر حال فوتبال اصولی دارد. طارمی اگرچه بازیکن بزرگی است اما بازیکن است و باید حد و اندازه خود را بشناسد. اشتباه کرد و انشالله حل می شود و مهدی به تیم ملی برمی گردد. این در حالی است که تیم ملی ما وابسته به فردی نیست و در شرایط مختلف این کیفیت را حفظ می کند.

افاضلی درباره بازی امیر عابدزاده تاکید کرد: امیر عابدزاده شاگرد من در تیم ملی امید بود. من او را سالهاست می شناسم. او کیفیت بالایی دارد و یکی از بازیکنانی است که شایسته حضور در تیم ملی است. علاوه بر او یک دروازه بان دیگر هم داریم پیام نیاز که خیلی خوب است. در قهرمانی هم دروازه بان های خوبی داریم اما شرایط در این پست آنقدر خوب است که هنوز فرصتی نداشته اند. بیرانوند هم دروازه بان باتجربه و خوبی است. او سال ها از دروازه ما محافظت کرده است. او باید بیشتر در باشگاهش بازی کند و در فرم خوبی باشد. عابدزاده با پای خوب بازی می کند و می تواند در تیم باشد. این یک مزیت مهم در فوتبال مدرن امروزی است.

وی در پایان برای بازی خوب وحید امیری اضافه کرد: وحید امیری خیلی خوب بازی کرد. او یک کار بزرگ انجام داد. یکی از بزرگ ترین ویژگی های او این است که می تواند در پست های مختلف بازی کند و کیفیتش کم نمی شود. امیری در چند پست می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد و به نظر من یکی از ابزارهای مهم تیم ملی است. حضور وحید امیری در این شرایط برای تیم ملی ایران نعمت است.

دیدگاهتان را بنویسید