عملکرد مسئولان باید بر اساس ارزش ها و موازین اخلاق اسلامی باشد


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916685

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: همانطور که در ساختار جمهوری اسلامی ایران طبق اصل سوم قانون اساسی همه قوانین و مقررات باید در چارچوب موازین اسلامی و محور قرآن باشد. و سیره پیامبر و ائمه، کار مسئولان نیز باید مطابق با ارزشها، احکام و موازین و اصول اخلاق اسلامی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: قرآن افراد جامعه را به دو دسته تقسیم می کند. دسته اول کسانی هستند که هوی و هوس بر زندگی آنها حاکم است و علم و ایمان هیچ نقشی در اداره زندگی و روح آنها ندارد.

وی افزود: دسته دوم که در همان قله معرفت خدا هستند و خوف و معرفت فکری دارند و به قول امام; دنیا در پیشگاه خداست، در پیشگاه خدا گناه نکنید، این علم انسان را از گناه حفظ می کند و همین معرفت است که حضرت یوسف را در اوج کمال انسان قرار داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: همه ما و کسانی که در جایگاه رهبری این نظام قرار دارند، مسئولیت ویژه ای داریم و باید مراقب جدی باشیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: عامل اخلاق سیاسی در سلامت، پویایی و نشاط سیاسی جامعه نقش بسزایی دارد.

وی افزود: همانطور که در ساختار جمهوری اسلامی ایران، طبق اصل سوم قانون اساسی، همه قوانین و مقررات باید در چارچوب موازین اسلامی و محور قرآن و سیره پیامبر باشد. و امامان ، کار مسئولان نیز باید منطبق بر ارزش ها، احکام، موازین و اصول اخلاق اسلامی باشد.

وی افزود: اگر نفس مهار شود، عقل و دین بر زندگی انسان حاکم باشد، این رفتار سیاسی اخلاقی است و حکمرانی سیاسی مبتنی بر اخلاق خواهد بود. نقش عنصر اخلاق سیاسی در افزایش سرمایه اجتماعی بسیار تعیین کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید