فرهنگ گیلان در رویداد بزرگ اربعین متبلور شود

استاندار گیلان:

استاندار گیلان با بیان اینکه فرهنگ ناب اسلامی و عشق به مردم گیلان باید در واقعه بزرگ اربعین متبلور شود، گفت: موکب ها در کنار خدمات اجتماعی به خدمات فرهنگی نیز توجه داشته باشند و این باید به یکی از اهداف تبدیل شود. از موکب های گیلانی

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز (چهارشنبه) در جلسه دفتر مرکزی گیلان اربعین وی با بیان اینکه در جلسات اربعین سال گذشته تصمیمات خوبی گرفته شد، گفت: عملکرد گیلانی ها در سال گذشته نسبت به سال های گذشته بسیار خوب بود و امسال نیز باید این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در خروج زائران گیلانی از مرزهای سه گانه عراق گفت: سال گذشته محدودیت هایی در مرز عراق داشتیم و همین امر باعث ازدحام مردم در مرز مهران و در نهایت شد. جمعیت به سمت مرز قصرشیرین رفتند که بلافاصله موکب هایی از گیلان حضور داشتند.

استاندار گیلان بر تعیین سهمیه آرد، گوشت و مرغ برای هر موکب تاکید کرد و اظهار داشت: موکب ها میزان سوخت، آرد، گوشت، مرغ، برنج و سایر کالاها را در ستاد اربعین و عتبات عالیات اعلام کرده اند. استان و ستاد با مشورت نهادها. افراد ذیربط باید مقدار کالا را تهیه و در عراق بر اساس میزان سهمیه بین موکب های گیلانی توزیع کنند.

عباسی با بیان اینکه ظرفیت تمامی موکب های گیلانی باید توسط ستاد اربعین و عالیه بررسی شود، تصریح کرد: ظرفیت موکب های گیلانی باید بررسی شود و در صورتی که برخی موکب ها آمادگی اسکان و پذیرایی از زائران را ندارند، با هم متحد شوند. دیگر موکب های گیلان

وی نقش ارائه خدمات فرهنگی در موکب های گیلانی را بسیار موثر دانست و گفت: موکب ها در کنار خدمات اجتماعی باید به خدمات فرهنگی نیز توجه داشته باشند و این باید به یکی از اهداف موکب های گیلانی تبدیل شود.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها