اربعین بزرگترین رویداد میدانی دنیاست/ رسانه ها باید در اربعین به دنبال عکس و قاب جدید باشند.


ساعت: 08:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894349

مدیر شبکه نسیم با اشاره به اینکه سال به سال مغناطیس اربعین جمعیت بیشتری را از سراسر جهان جمع می کند، گفت: اربعین بزرگترین رویداد میدانی در جهان است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، دکتر محمدرضا خوشرو در سمینار انتقال تجربیات در اربعین که در ساختمان نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان قم برگزار شد، گفت: امسال با وجود همه سختی ها و مشکلات سیاسی و جوی. شرایط عراق و وجود کرونا و سایر بیماری ها، اربعین با شکوه برگزار می شود.
وی ادامه داد: یکی از مسائل و مشکلات این سفر گرمای هوا در عراق است. البته نمازگزاران امام حسین(ع) این گرما را در نظر نمی گیرند و به آن توجهی ندارند، اما باید برای این مشکل تدبیر و برنامه ریزی کرد.
مدیر شبکه نسیم با اشاره به دیگر شرایط ایران و عراق گفت: در شرایط کنونی عراق، دولت مستقر نقاط ضعف زیادی دارد و نخست وزیر انتخاب نشده و شرایط خاصی حاکم است. در چند ماه گذشته تجمعاتی رخ داده است و در روزهای گذشته شاهد این تجمعات بوده ایم، لذا زائران اقداماتی را انجام دهند.
وی افزود: امسال اولین سالی است که مراسم اربعین بدون سردار مقاومت سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار می شود. در سال های گذشته این دو بزگوار از ماه ها قبل شروع به برنامه ریزی کردند، البته این برنامه هم اکنون در حال انجام است تا این مراسم هر چه باشکوه برگزار شود.
خوشرو با اشاره به اینکه مراسم اربعین یک مراسم فرهنگی است، گفت: باید نگاه رسانه ای مناسبی به این اجتماع عظیم داشته باشیم، باید از این ظرفیت و هیجان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
وی افزود: رسانه ها باید در این روزها جنبه مثبت سکه را ببینند تا بتوانیم دهان برخی را که سعی در ایجاد دوقطبی بین زیارت و سیاحت دارند ببندیم.
رئیس رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین گفت: مردم باید برای حفظ سلامت زائران به استفاده از واکسن تشویق شوند و از شکل گیری برخی بیماری های دوقطبی جلوگیری شود.
وی افزود: برخی از نکات بیانات و نکات رهبر معظم انقلاب باید در جلسات مختلف مجددا ابلاغ شود.
خوشرو با اشاره به اینکه باید از این اتفاق بزرگ و فرصت مهم بهترین استفاده را کرد، اظهار کرد: برخی رسانه ها این عظمت را به سفره های رنگارنگ محدود کرده اند، هرچند این هم بسیار عالی است، ضمن اینکه برکات معنوی و بسیاری از امور خیر دیگر منعکس خواهد شد. شروع تک تک رسانه ها در سال 1401 باید با سال 2014 که این جنبش عظیم شروع شد متفاوت باشد.
وی خاطرنشان کرد: رسانه ها باید به دنبال تصاویر و قاب های جدید باشند. یکی از سیاست های رسانه ها مدیریت انتظارات ایثارگران است. زائران بدانند که این صبر لازم است و دلخوری و انتظار در راه اربعین امری طبیعی است.
مدیر شبکه نسیم ادامه داد: اتاق فکری به نام اربعین در حیفا اسرائیل وجود دارد که در حال تحقیق و تحلیل این حادثه است. این بزرگترین رویداد میدانی است. جام جهانی یک رویداد بزرگ در جهان است اما تعداد شرکت کنندگان کمتر از مراسم اربعین است. اربعین بزرگترین رویداد میدانی جهان است که برگزار می شود. اما از نظر رسانه ای آنقدر بزرگ نیست که نشان دهنده کم کاری رسانه ای باشد.
وی با اشاره به اقدامات رسانه های معاند علیه مراسم اربعین گفت: اقدامات متعددی علیه اخبار و مراسم اربعین انجام می دهند. اولا رسانه ها اربعین را تحریم می کنند. 90 درصد رسانه های دنیا این مراسم بزرگ را تحریم می کنند یا این مراسم را تحریف می کنند و به مردم نشان می دهند که چیست.
خوشرو تاکید کرد: ارزش خبری اربعین، شناخت امام حسین (ع) در دنیاست که هیچکس نمی تواند آن را تحریم کند. سال به سال مغناطیس اربعین جمعیت بیشتری را از سراسر جهان جمع می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید