رسانه ها باید آنقدر قوی باشند که با جنگ رسانه ای مقابله کنند


ساعت: 19:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921449

پاک فطرت گفت: مسائل فرهنگی مشکل ساده ای نیست بنابراین هرکسی که می خواهد وارد مقوله رسانه شود باید بتواند جواب جنگ رسانه ای را بدهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شیراز، کلمه رسانه مفهوم قدرت را می رساند. امروز دولت و ملت در مقابل حریفی که دارای رسانه یا رسانه موثر و تأثیرگذار است دست بالا را دارد.

به این ترتیب دولت های استکباری از طریق نظارت رسانه ای حرفه ای ترین و محبوب ترین ها را شناسایی و تصرف می کنند. از سوی دیگر، به موازات فربه کردن رسانه های خود، در صدد از کار انداختن ماشین رسانه ای دولت و ملت هستند.

علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرگان در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ضرورت ساماندهی رسانه ها و نمایندگی آنها در رویدادهای مهم کشور و در پاسخ به این سوال که عملکرد رسانه ها را با توجه به اتفاقات اخیر چگونه ارزیابی می کنید و تحریم رسانه ها و اصحاب رسانه تا چه اندازه برتری اخبار را به نفع استکبار تثبیت می کند؟ وی بیان کرد: کاری که دشمن انجام داد شبیه کودتا بود زیرا از یک طرف بحث نظامی را در نقاط مختلف کشور راه انداخت و از طرف دیگر در بحث تبلیغاتی تمام رسانه هایی را که باید برای شستشوی مغزی وارد میدان کرد. مردم ما، جوانان، حالا که همه مشکلات را به مسائل اقتصادی ربط داد، همه چیز به یک جنگ ترکیبی تبدیل شد تا بتوانند انقلاب را براندازند، اما مردم تجربه دوره های قبل را داشتند و به سرعت از صفوف دشمنان جدا شدند و فریب خوردگان

و ادامه داد: ارائه رسانه ها در این زمینه متوسط ​​است و شاید یکی از دلایل آن این باشد که نیروهای متخصص کم داریم و از طرفی رسانه ما برای چنین جنگی آمادگی نداشته و اکنون در حال بیداری است. یک به یک و قطعا در این مسیر باید نخبگان استفاده کنند.

پاک فطرت در پاسخ به این سوال که آیا تحریم اصحاب رسانه در جمهوری اسلامی الگوی موفقی برای استکبار بود یا خیر، گفت: قطعا اینطور نبود و شکست خوردند. آنها سعی می کنند در مدت زمان کوتاهی به موفقیت هایی دست یابند.

این نماینده مجلس در ادامه به بصیرت و آگاهی مردم این دیار اشاره کرد و افزود: 18 آذر روز عهد امت و ولایت بود، مردم واقعاً برای حمایت از ولایت فقیه آمدند زیرا امام (ره) فرمودند. : اگر از ولایت فقیه حمایت کنید به کشور آسیبی نمی رسد.

نماینده مردم شیراز و زرگان در پاسخ به این سوال که چگونه می توان با تحریم رسانه ای مقابله کرد، گفت: مسائل فرهنگی موضوع ساده ای نیست، هرکسی که می خواهد وارد مقوله رسانه شود باید بتواند با جنگ رسانه ای مقابله کند، بنابراین در در در رابطه با این پرسش، متخصصان، معتقدان و افراد جامعه شناس که هم جوامع غربی و شرقی و هم جامعه خود ما را به خوبی می شناسند، باید وارد میدان شوند و مقابله کنند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما باید بیشتر از کمیت به کیفیت برنامه ها توجه کند و روزنامه ها و خبرگزاری ها تولید اخبار و محتوا را افزایش دهند، تصریح کرد: اگر خودمان مشکل پیدا کنیم و راه حل مناسبی در پیش بگیریم، خارجی ها این کار را می کنند. نمی تواند به کشور ما آسیب برساند.

نماینده مردم شهرستان های شیراز و رزگان در پایان به سوال دیگر خبرنگار شیرازی پاسخ داد: آیا جمهوری اسلامی رسانه ها را تحریم کرده است؟ وی گفت: جمهوری اسلامی آنقدر قوی است که بتواند به رسانه ها پاسخ دهد و نیازی به تحریم ندارد، اما به نظر من مردم خودشان باید رسانه های مخالف را تحریم کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید