فیلم آغاز میلیاردر هاوایی; تاریخ، بازیگران و کشورها

فیلم آغاز میلیاردر هاوایی;  تاریخ، بازیگران و کشورها

فیلم سینمایی «هاوایی» ساخته بهمن گورزی با روایتی از یک ورزشکار پناهنده به تازه‌ترین کمدی سینماها تبدیل شده و تاکنون فروش خوبی داشته است.

امین حیایی با فیلم «هاوایی» پس از 4 سال بازگشت موفقی به سینما را تجربه کرد. این فیلم اولین همکاری او و عامر جعفری محسوب می شود و به دلیل فروش موفق می توان آنها را یکی از جدیدترین زوج های پولساز سینما نامید.

به گزارش فرارو، در شرایطی که مدیران سازمان سینمایی همه امکانات و ظرفیت خود را در خدمت تحقق رویای «هزاران میلیارد تومانی گیشه» قرار داده اند، حالا یک فیلم پرفروش دیگر به چرخه پروجکشن اضافه شده است. علیرغم تاثیر منفی این اقدام بر فروش فیلم، فروش غیرکمدی، عمومی تئاتر به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

فیلم سینمایی «هاوایی» که چهارشنبه گذشته اکران شد، نزدیک به 80 هزار بیننده در سینماها جذب کرد و 4.5 میلیارد تومان فروخت.

به گزارش برخی رسانه های سینمایی، این فیلم با فروش 525 میلیون تومانی در اولین روز اکران خود رکورد بهترین افتتاحیه را به نام خود ثبت کرده است. مثل دو فیلم «فسیل ها» و «هتل» آیا باز هم می تواند رکوردهای تاریخ سینمای ایران را از نظر فروش و استقبال مخاطب تغییر دهد یا خیر؟

آنچه در ادامه می خوانید روایت فرارو از متن و حاشیه هاوایی به عنوان جدیدترین فیلم کمدی است که در سینماها به نمایش درآمده است.

داستان افرادی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرند تا در شرایط بهتری زندگی کنند، اما اوضاع آنطور که تصور می‌کردند پیش نمی‌رود و با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شوند.

بهمن گودرزی در فیلم «هاوایی» به چنین مضمونی دست زد. این فیلم که از 13 دسامبر در سینماها اکران می شود، داستان بوکسوری را روایت می کند که برای پیش افتادن، تسلیم مهاجرت و پناهندگی می شود، اما از جایی به بعد در یک بازی قرار می گیرد که او را به یک کودک مجازی معروف تبدیل می کند. آنها انجام می دهند و همه چیز برای او تغییر می کند.

ششمین اثر گودرزی یک درام اجتماعی با مضمونی جدید محسوب می شود که در قالب کمدی روایت می شود و به گفته گودرزی تاکنون چنین فیلمی با محوریت مهاجرت ورزشکاران و در واقع فیلمنامه ساخته نشده است. این اثر در مورد همان آرمانشهری است که برخی از ورزشکاران در مورد کار در خارج از ایران دارند. اما معمولاً بعد از رفتن آنها شاهد اتفاقات دیگری هستیم.

فیلم هاوایی ششمین فیلم بهمن گودرزی به شمار می رود که فیلمنامه آن را آرش قدری نوشته و حمید اکبری خامنه بازنویسی آن را بر عهده دارد و تهیه کنندگی هاوایی بر عهده مرتضی شیشته است که پیش از این در این فیلم حضور داشته است. به دنبال خوشبختی.» او همچنین تهیه کننده «شیش و بش» و «پایگاه آتیش» بود.

گودرزی علاوه بر کارگردانی فیلم، سریال های چهره ششم، سفر به خانه، زیرزمینی و ساخت ایران 3 را نیز در کارنامه دارد.

یکی از ویژگی های فیلم «هاوایی» حضور زوج امین حیایی و امیر جعفری است که نقش های اصلی را بازی می کنند و برای اولین بار با هم هستند.

پیش از این امین حیایی را در چند فیلم و سریال کمدی با محمدرضا گلزار دیده بودیم که زوج نسبتا خوبی را تشکیل دادند و حالا باید دید زوج حیایی و جعفری می توانند آغازگر پرفروش ترین فیلم های کمدی ایران باشند. سینما یا نه در فیلم سینمایی «هاوایی» علاوه بر حیایی و جعفری، امیرحسین رستمی و ریحانه پارسا نیز بازی می کنند.

شیوع ویروس کرونا به بسیاری از فیلم‌ها آسیب زد که در زمان اکران با استقبال خوبی مواجه نشدند یا ساخت آن‌ها تمدید شد. فیلم Hawaii را یکی از آن فیلم‌هایی می‌دانند که در دوران اوج کرونا ساخته شد و دست اندرکاران آن برای تکمیل پروژه سختی‌های زیادی را متحمل شدند. بنابراین یکی از زمینه های فیلم «هاوایی» به زمان ساخت آن برمی گردد.

فیلمبرداری این فیلم از سال 2019 آغاز شد و همزمان با شیوع ویروس کرونا متوقف شد. چون قرار بود گروه سازنده به هنگ کنگ سفر کنند و بخشی از فیلمبرداری را در آن کشور انجام دهند، اما به دلیل بسته بودن مرزهای هوایی، فیلمبرداری مدام یک ساعت دیگر به تعویق افتاد.

در نهایت 90 درصد فیلم در هنگ کنگ و 10 درصد آن در ایران جلوی دوربین رفته است. گودرزی با توجه به کیفیت تولید این فیلم که پیش از این با عنوان رقصنده نام داشت، احساس می‌کند با توجه به اینکه قسمت اعظم آن در خارج از کشور ساخته شده و با توجه به نوسانات قیمت ارز، کار سختی بوده و تولید این اثر به دو فیلم نیاز داشته است. زمان و پول هدر رفت.

یکی دیگر از نکات حاشیه ای این فیلم که همزمان با اکران عمومی بازتاب هایی را در فضای مجازی به همراه داشت، بازی ریانا پارسا در این فیلم است. بازیگری که مدت ها حضور رسمی اش در سینمای ایران محدود بود و حالا بیشتر با کارهای خارج از اکران شناخته می شود تا تجربه حرفه ای اش جلوی دوربین.