قرارگاه مبارزه با خودروهای شوتی راه اندازی شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرجا با استناد به راه اندازی سامانه GIS جغرافیای جرائم اقتصادی از شناسایی 1078 شرکت خارجی فعال در کشور و تولید گواهی ملی اطلاعات اقتصادی به تفکیک استان خبر داد.

سردار رحیمی با تاکید بر لزوم حمایت و حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری گفت: در همین راستا امسال بزرگترین همایش ملی جهادگران و کارآفرینان اقتصادی با حضور رئیس قوه قضائیه و جمعی از وزرا و معاونان و با مشارکت 650 نفر از سرمایه های اصلی اقتصادی کشور.

وی همچنین از تشکیل کارگروه و ۲۸ میز تخصصی برای حمایت از فعالان و سرمایه گذاران با بهره گیری از فعالان این حوزه از جمله اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و تعاونی های کشور خبر داد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی شهرستان فرجا ضمن تشریح اقدامات فوق العاده این پلیس در کشف جرائم و مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: مداخله موثر در مدیریت بازار در حوزه مواد پروتئینی و کالاهای اساسی از جمله گوشت و مرغ و … شکر، شیرخشک، لاستیک و آرد به منظور کنترل قیمت بازار و شناسایی و افشای جریان سازمان یافته فساد مالی کلان، زیان هایی را برای دولت به همراه داشت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ضمن تشریح اقدامات موثر برای اجرای دستور مقام معظم رهبری در خصوص استقرار نیروی انتظامی در مبادی رسمی و مبارزه با جرائم گمرکی تصریح کرد: در این راستا شاهد تکمیل، توسعه و استقرار بوده ایم. پلیس 33 گمرک در 40 گمرک.

وی به تغییر و ابلاغ وظایف پلیس گمرک با اولویت پیشگیری از قاچاق کالا از مبادی رسمی و مبارزه با جرائم گمرکی و تقویت نظارت بر اصلاح روند ورود کالا با مسافر در مرزهای بازرگان رازی اشاره کرد. فرودگاه و امام (ره) با توجه به افزایش نظارت‌ها، در خصوص ورود کالا از طریق رویه دریایی در استان‌های جنوبی و ورود مؤثر سوء استفاده‌کنندگان کارت بازرگانی در فرآیند واردات و صادرات، اظهار داشت: امسال یک اقدام داشته‌ایم. افزایش 70 درصدی ورود پرونده های مهم قاچاق در مراجع رسمی به عنوان نمونه می توان به شناسایی و برخورد با 27 نفر از سوء استفاده کنندگان از کارت های بازرگانی گمرک آستارا و تشکیل پرونده و معرفی آنها به مرجع قضایی اشاره کرد.

سردار رحیمی با تشریح اقدامات موثر در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با تاکید بر اینکه با نگاه به راهکارهای ابلاغی، سال را برای قاچاقچیان سخت خواهیم کرد، گفت: افزایش 47 درصدی کشفیات انواع کالاها قاچاق و تمرکز بر کشف قاچاق کلان و سازمان یافته با رشد 62 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته یکی از مهمترین اقدامات در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی شهرستان فرجه با اشاره به افزایش 30 تا 351 درصدی کشف کالاهای قاچاق خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 16 مرحله طرح عملیاتی ملی مبارزه با قاچاق کالا و 190 مرحله طرح استانی انجام شده است. برآورده شد.

سردار رحیمی با اشاره به عزم جدی پلیس برای مقابله با پدیده قاچاق گفت: در هفته نیروی انتظامی امسال 1330 تن انواع کالای قاچاق اعم از لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، دخانیات، مواد غذایی و بهداشتی به ثبت رسید. محصولات و غیره برای اولین بار در سراسر کشور تخریب و سوزانده شد که نشان از عزم نیروی انتظامی برای مقابله با این پدیده شوم دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراج با اشاره به اینکه در سال های اخیر شاهد ظهور پدیده خودرو بوده است. قاچاق ما را به ابلهانی می شناسیم که در نوع خود منجر به حوادث، تخلفات و جنایات مختلف می شویم، تصریح کرد: راه اندازی کمپ مبارزه با خودروهای قاچاق به اصطلاح. شوطی و اجرای طرح های عملیاتی به صورت روزانه و توقیف 17 هزار و 600 دستگاه خودروی شوطی یکی از اقدامات پلیس برخورد با خودروهای قاچاق است.

سردار رحیمی با تشریح اقدامات موثر در زمینه مبارزه با جرایم اقتصادی گفت: افزایش 29 درصدی ارزش ریالی پرونده های رسیدگی شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته و تمرکز و رسیدگی به پرونده های کلان، ملی و سازمان یافته با تشکیل پرونده سازمان 243 پرونده با رشد 14 درصدی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراج با اشاره به اینکه مبارزه با جرائم اخلالگر در تولید، اشتغال و شناسایی گلوگاه های فساد با تشکیل 3 هزار و 500 پرونده اقتصادی در دستور کار پلیس قرار دارد، گفت: امسال 28 مرحله طرح عملیاتی در زمینه مسائل اقتصادی و … مطالبات مردم و مردم از جمله طرح مبارزه با اخلال گران بازار طلا و ارز، زمین خواری، احتکار و … اجرا شده است.

سردار رحیمی با تشریح اقدامات مقابله با جرایم اقتصادی در حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: تشکیل مرکز امنیت اقتصاد دیجیتال و تشکیل 23 پرونده قاچاق کالا و جرایم اقتصادی به ارزش 870 میلیارد تومان از بیشترین موارد است. اقدامات مهم در این زمینه