1000 قرارگاه عملیاتی جهادی در کشور راه اندازی می شود/7138 روستا آبرسانی و 40 هزار کانکس احداث می شود.


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893137

محمد زهرایی گفت: 1000 اردوی جهادی عملیاتی باید در کشور ایجاد شود که از این تعداد 165 قرارگاه تاکنون ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سردار محمد زهرایی شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه اردوی جهادی سجادیه مازندران در بابل با اشاره به اینکه بسیج بخشی از مردم است، اظهار داشت: بسیج همان بسیجی بدون قلعه است که کار آن با گروه های جهادی و مانند شهدای بلباسی به مقام شامخ شهادت نائل شدند.

وی افزود: بسیج با توجه به مقتضیات زمان کارکردهای مختلفی دارد و هم اکنون سازندگی به عنوان ویترین بسیجی در عرصه عمران و عمران کشور فعال است.

زهرایی ادامه داد: بسیج سازندگی پیش از این با تشکیل کارگروه های مختلف علوی اندیشی و نهضت حسینی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی در مناطق فقیر نشین گام برداشته است.

مسئول بسیج سازندگی کشور یکی از ویژگی های بارز اردوهای جهادی شهرستان بابل را ارتقای این اردو دانست که در گام دوم از لیست رهبر انقلاب اسلامی برگرفته شده است. انقلاب، که بسیج توانست با ارتقای فعالیت خود در این مرحله گام های بلندی بردارد.

وی یادآور شد: همگانی شدن گفتمان جهادی و «گسترش حضور عموم مردم به ویژه جوانان در مسیر فعالیت های جهادی» و همگانی شدن شعار «خدمت برای تحقق عدالت و پیشرفت» از جمله انتظارات است. رهبر انقلاب اسلامی.

نماینده رسمی بسیج سازندگی کشور از افتتاح یک هزار اردوی عملیاتی جهادی در کشور خبر داد و افزود: تاکنون 165 اردو راه اندازی شده است و اولین اردوی جهادی با نام قرارگاه سجادیه در مازندران و شهرستان بابل افتتاح شد.

زهرایی آب، مسکن روستایی و زیرساخت های اشتغالزا را در اولویت پروژه های بسیج سازندگی دانست و گفت: در گام دوم انقلاب بسیج اعتلای بسیج بیشتر نمایان می شود و بر این اساس اردوهای جهادی برگزار می شود. در چند شهر بزرگ کشور از جمله اردوگاه سجادیه مازندران مستقر شد.» پایگاه های جهادی در کشور

زهرایی با تاکید بر اینکه مازندران در زمینه گروه های جهادی و محرومیت زدایی پیشرو در کشور است، خاطرنشان کرد: طرحی با عنوان محرومیت زدایی جامعه برای افراد پایه با اولویت در روستاها و حاشیه شهرها در چهار بخش، از جمله تامین آب آشامیدنی، مسکن نیازمندان، راه های بین مزارع و جریان تامین آب کشاورزی.

مسئول بسیج سازندگی کشور افزود: با تفاهم نامه ای که بین وزارت نیرو و بسیج سازندگی منعقد شد، 7 هزار و 138 روستا در کشور آبرسانی می شود که از این تعداد 3 هزار و 500 روستا توسط بسیج سازندگی آبرسانی می شود.

به گفته سردار زهرایی، در حوزه تامین آب کشاورزی نیز طرح آبهیز به جلیز در حال اجراست.

مسئول بسیج سازندگی کشور از احداث راه های بین مزرعه ای توسط بسیج سازندگی خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم نامه با دولت 120 کیلومتر راه روستایی توسط بسیج سازندگی سپاه کربلا در حال ساخت است که 60 کیلومتر آن جاده های بین مزرعه ای

زهرایی از ساخت 1700 واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی کربلا برای مستضعفان خبر داد و افزود: اخیراً بر اساس تفاهم نامه بین سپاه کربلا و موسسه مسکن و توسعه اجتماعی سازمان بسیج کشور و اداره کل راه و شهرسازی کشور در شهرسازی مازندران نزدیک به 800 واحد ساخته شده و مسکن ملی نیز در دست ساخت است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه اردوهای جهادی را نوک پیکان خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و از ساخت 40 هزار واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی و کمیته امداد خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید