آبرسانی به 10 هزار روستا در سه ماه با آبرسانی جهادی


زمان: 5:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822977

وزیر نیرو با اشاره به اجرای طرح هایی در قالب جهاد آبرسانی برای آبرسانی به روستاها و شهرهای مختلف گفت: در سه ماه آینده با اجرای این طرح مشکل کم آبی 10 هزار نفر خواهد بود. روستاها حل خواهد شد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز (دوشنبه 29 فروردین) پس از حضور در جلسه کمیسیون شهروندان در گفت و گوی تلویزیونی با تشریح جزئیات این جلسه گفت: 90 درصد آب شرب کشور تامین می شود.

وی افزود: پایگاهی در وزارت نیرو به نام آبرسانی جهاد کشاورزی راه اندازی شده و در حال عقد قرارداد برای آبرسانی به روستاها است.

وزیر نیرو گفت: قرارگاه امام حسن (ع) که نیروهای سپاه و نهادهای انقلابی در آن حضور دارند باید برای ۷۲۰۰ روستا در قالب جهاد آبرسانی اقدامات لازم را انجام دهند. در این میان قراردادهایی با خیرین در این زمینه منعقد شده است.

محرابیان گفت: تا سه ماه آینده باید به 10 هزار روستا آبرسانی شود و در بیشتر استان ها کار انجام شده و کارگاه هایی ایجاد شده است.

وی افزود: بحث تامین آب و رفع عطش زمان بر است اما تمام تلاش ما بر این است که این پروژه ها تسریع شود.

وزیر نیرو در خصوص پروژه های آبرسانی شهری نیز گفت: در ابتدای دولت سیزدهم در 300 شهر مشکل آب شرب داشتیم. در این میان پروژه های متعددی برای حل مشکلاتی مانند تامین آب، تامین آب از سدها و مخازن، ایستگاه های پمپاژ آب و آب شیرین کن ها به امضا می رسد.

محرابیان در پایان گفت: برای اینکه پروژه های مشخص شده در بودجه 1401 به نتیجه برسد، نیاز به تخصیص همه این اعتبارات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید