پایان دوره آموزشی جهادی فاطمه(س) با خدمات رسانی در 8 محور مختلف/ آبرسانی به 52 روستا در دستور کار امسال


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839269

مهدی کاشفی گفت: این رزمایش به مدت 10 روز در 8 حوزه خدماتی مختلف از جمله کشاورزی و قنات مالشی، ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان، بهداشت و درمان و اعزام پزشک و دندانپزشک، واکسیناسیون دام و توزیع 14 هزار و 700 بسته معیشتی انجام می شود. او گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، مهدی کاشفی مسئول بسیج سازندگی استان سمنان در نشست خبری با تشریح اقدامات جهادگران فاطمیون استان سمنان گفت: جهاد سازندگی همواره در اولویت خدمت به مستمندان و مستمندان بوده و آن را جدی می گیرد. .

وی با اشاره به اینکه امروز پایان آموزه های جهادی فاطمی است، اذعان داشت: این رزمایش به مدت 10 روز همزمان با فعالیت هزار و 200 گروه جهادی در سطح استان و با رمز یا فاطمه الزهرا(س) برگزار می شود.

کاشفی افزود: این رزمایش در 8 حوزه خدماتی مختلف از جمله کشاورزی و قنوات یاقوتی، ساخت و تعمیر خانه های نیازمند، بهداشت و درمان و اعزام کادر پزشکی و دندانپزشکی و واکسیناسیون دام و توزیع 14 هزار و 700 بسته برای امرار معاش انجام شد. .

به گفته رئیس بسیج سازندگی استان سمنان، در این رزمایش بحث حفظ کشاورزان نیز در دستور کار قرار گرفته و حدود 150 کشاورز برای همکاری با مهندسان کشاورزی و تسهیل روند افزایش بهره وری خود در سامانه ثبت نام کرده اند.

وی همچنین از تشکیل 13 گروه جهادی دانش بنیان با توجه به شعار سال خبر داد و افزود: هر یک از این گروه ها در موضوعات تخصصی و حوزه های خاص شروع به کار خواهند کرد. در بحث (هیدروپونیک و کشاورزی) و شهید طبسی در بحث (دام و پرورش) کار خود را آغاز کرده اند.

کاشفی گفت: کارگروه نظارت بر بازار با حمایت گروه های جهادی تشکیل و طی تفاهم نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص جهاد و نظارت بر بازار انجام شد.

به گفته کاشفی، در دو سال اخیر و درگیری کشور با ویروس تاج، جهادگران بسیجی گام های قابل توجهی در عرصه خدمت رسانی طرح شهید سلیمانی برداشته اند.

کاشفی گفت: در دو سال بحران ولیعهد، جهادگران بسیجی در 21 حوزه مختلف با همت خیران بسته حمایتی از نیازمندان را حدود 431 میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع کردند.

وی همچنین از فعالیت 550 گروه جهادی در ایام عید با عنوان «نذر خدمت» برای اولین بار برای خدمت رسانی به مناطق محروم در مناطق مختلف خبر داد.

وی از اقدامات قابل توجه بسیج سازندگی در بسیج آبفای روستاهای استان سمنان خبر داد و افزود: در این راستا سال گذشته حدود 36 روستا با مشارکت آب و فاضلاب آبرسانی شد و امسال نیز 52 روستا آبرسانی شد. روستاها در قالب تفاهم نامه با وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید