راه اندازی کارخانه مهر در قلب قرارگاه بعث عراق/ تشکیل چند کمیته از رزمندگان ایرانی در اردوگاه 20 تکریت


ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890770

رزمنده و آزاده کرمانی در دوران دفاع مقدس گفت؛

سردار محمد مطهری با بیان اینکه سربازان در عراق کارخانه مهر احداث کردند، گفت: زمانی که در قرارگاه بودیم نیروها شروع به ساخت تمبر کردند و تعداد این مهرها به قدری افزایش یافت که به تک تک ما در قرارگاه مهر می رسید. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار محمد مطهری در گفتگو با راه آرمان; وی بیان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد عده ای ناراضی بودند و بر همین اساس غربی ها و آمریکایی ها جنگ را با ما آغاز کردند و ارتش حزبی عراق عزم خود را برای نابودی انقلاب اسلامی داشت.

این رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در دوران دفاع مقدس همه نیروهای مسلح اعم از ارتش، ارتش و ژاندارمری حضور داشتند و محور اصلی تحرکات بسیجیان بودند. که در این مدت نیز حضور داشتند و در پایان جنگ، پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد

فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان افزود: در دوران جنگ تحمیلی تعداد زیادی از همرزمان ما شهید و مجروح شدند و گروه دیگری نیز پس از دفاع و درگیری با دشمن به اسارت عراقی ها درآمدند اما ماموریت حفاظت بود. انقلاب اسلامی فراموش نکرد درست این است که تعدادی از رزمندگان مجروح و اسیر شدند و اسلحه در دست نداشتند، اما به عراقی ها استراحت نمی دادند.

اسیران؛ آنها سفیران جمهوری اسلامی ایران بودند/ تلاش رزمندگان برای حفظ معنویت در اردوگاه های رژیم بعث عراق

سردار مطهری با بیان اینکه سربازان پیشرو قرارگاه توانستند مضامین معنوی بچه ها را حفظ کنند، تصریح کرد: دشمنان ما ارتش حزب بعث عراق با تفکر ضد شیعه و ضد ایرانی بودند و ما اسرا هم هستیم. سفیران جمهوری اسلامی ایران ما باید قدرت ایرانی، اسلامی و انقلابی خود را حفظ می‌کردیم و در برابر دشمنان شکست نمی‌خوردیم.

این رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس بیان کرد: در اردوگاه طوری رفتار می کردیم که ارتش بعث عراق احساس نمی کرد رزمندگان و ایرانی ها اگر در چنگالشان بودند، می تواند هر کاری انجام دهد و منع کند.

فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: رزمندگان و اسرا را در اردوگاه سازماندهی کردیم تا با بچه ها در مسائل معنوی و اخلاقی کار کنند. از آنجایی که اردوی ما در مورد نیروهای مفقود شده بود و بچه ها مشکلات روحی و روانی زیادی داشتند. در قرارگاه دو روحانی از خوزستان و کرمان داشتیم که از ظرفیت آنها استفاده کردیم. بچه هایی که می توانستند مطالب را منتقل کنند، موظف بودند با این علما ارتباط برقرار کنند و مطالب معنوی را از آنها دریافت کنند و صبح با چهار نفر و عصر با چهار نفر از زندانیان صحبت کنند.

در قلب اردوگاه های دشمن کارخانه آب بندی ایجاد کنید

وی افزود: دشمن سعی کرد موضوع معنویت را از سربازان و اسرا بگیرد، بر این اساس آب را قطع کردند تا نتوانیم شسته شویم و نظافتی نداشته باشیم به طوری که سربازان از مسائل معنوی کناره گیری کردند، اما بچه‌ها در جهت مخالف اقدامات بعثی‌ها حرکت می‌کردند و از راه‌های دیگری این کار را انجام می‌دادند.

سردار مطهری با بیان اینکه سربازان در عراق کارخانه مهر و موم ساختند، اظهار داشت: زمانی که در اردوگاه بودیم نیروها شروع به ساخت تمبر کردند و تعداد این مهرها به قدری افزایش یافت که به تک تک ما در قرارگاه مهر می رسید. علاوه بر این، به ما کتاب دعا نمی دادند و از خودکار و مدادهایی که مخفیانه پیدا می کردیم برای تصحیح و توزیع کتب دعای چند صفحه ای بین بچه ها استفاده می کردیم، بنابراین پناهگاه پانزده در اردوگاه ناروان به مسجد کمپ معروف بود. چون می دانستید که بسیاری از این اقدامات نشات گرفته از این اردوگاه است.

این رزمنده و آزاده از دوران دفاع مقدس افزود: این مشکلات عراقی ها را نگران کرده است که اگر این روند ادامه پیدا کند باعث هرج و مرج در زندان و اردوگاه می شود و سپس ما را متفرق کردند و به اردوگاه بیست تکریت بردند. تا شاید سازمان ما را مختل کنند. اما اقدامات و تشکیلات ما در تکریت ادامه یافت و ساختار تشکیلاتی خود را در آنجا گسترش دادیم.

تشکیل ساختار اصلی و کمیته های متعدد رزمندگان ایرانی در اردوگاه 20 تکریت

فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه در اردوگاه تکریت بیست کمیته های سیاسی، اقتصادی، مالی، فرهنگی و معنوی متعددی ایجاد کرده ایم و بیش از گذشته فعال بوده ایم، گفت: ما را به مکانی بردند. جایی که می‌توانستند افراد را در گروهک‌های منافقین جذب کنند و عده‌ای را به عنوان مأمور آوردند که بچه‌ها به آنها پیغام دادند که مراقب باشید و درست است که ما اسیر هستیم اما مسلمان و مدافع انقلاب اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: ما به آنها پیغام دادیم که این افراد را سالم نمی گذاریم و به نوعی آنها را تهدید کردیم. صندوقی داشتیم به نام صندوق مالی و به بچه ها گفتیم نیم دینار به آنها بدهید و بگویید ما تشکیلاتی داریم و هرکس بخواهد علیه بچه های آزاده و انقلابی کاری بکند با استفاده از ظرفیت با آنها برخورد می کنیم. از تیم های عملیاتی که به عده ای در قرارگاه گوشمالی دادیم و بعد این افراد نزد ما آمدند و ابراز پشیمانی کردند.

سردار مطهری با اشاره به اینکه نزدیک به هزار نفر در قرارگاه بودیم و به فضل الهی حتی یک نفر هم جذب منافقین نشد، اظهار داشت: دشمن می‌خواست ما را شکست دهد و ما نیز سعی می‌کردیم دشمن را شکست دهیم و بگوییم. کنترل باورهایمان ممکن نیست. روح امام خمینی (ره) ما را در این راه توسعه داده است و در مقابل دشمنان خود کوتاهی نخواهیم کرد.

زبان و دست و پای آزادگان در دوران اسارت در خدمت انقلاب اسلامی بود

این رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس بیان کرد: ما جزو مفقودین بودیم و عراقی ها نمی خواستند اسرا را آزاد کنند و نظر ما این بود که هرگز آزاد نخواهیم شد. اما عراقی ها می خواستند به کویت حمله کنند و به خاطر این کار از سوی جمهوری اسلامی ایران تهدید شدند و بر همین اساس صدام نامه ای به رئیس جمهور وقت فرستاده بود که مفاد اردوگاه 1975 الجزیره را که در ابتدا پاره کرده بودیم لغو می کنیم. ما قبول داریم و این اقدام مقدمه آزادی اسرا شد.

فرمانده پیشکسوتان حراست استان کرمان تصریح کرد: ما را از طریق فرودگاه کرمانشاه به کرمان آوردند، در دوران اسارت برادری به نام امیر تیموری داشتیم که بستگانش به ما مراجعه کردند و گفتند مردی به نام امیر تیموری همراه شماست. گفتم سهراب یا رضا و گفتند سهراب امیر تیموری پرسیدند سهراب زمگر زنده است گفتم بله هست و با ما آمد.

وی افزود: خانواده و نزدیکان برادر امیر تیموری تعجب کردند، علت تعجب را جویا شدم. گفتند دومین سالگرد شهادت سهراب امیر تیموری را هم گرفته ایم. خانواده مفقودین از کشته شدن آنها بسیار ناامید شده و منتظر رسیدن اجساد شهدای خود بودند.

سردار مطهری تصریح کرد: ما سربازان زیادی داشتیم که در دوران اسارت از انقلاب اسلامی دفاع کردند و با زبان، اقدامات متعدد و… تا آخر عمر ایستادند؛ در این شرایط اسلحه ها زمین گذاشته شد اما زبان و دست و پای مردم آزاده در خدمت انقلاب اسلامی و پاسداری از انقلاب اسلامی بود.

این رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند آزادگانی که به اسارت درآمدند با انرژی مضاعف آماده دفاع از انقلاب اسلامی هستند و همچنین آزادگان در حکومت دینی که جمهوری اسلامی ایران توانست. تا بعد از هزار و چهارصد سال، سرباز این حکومت بوده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید