قیمت جهانی نفت امروز 24 فوریه 1401

قیمت جهانی نفت امروز 24 فوریه 1401

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 83 سنت معادل 0.96 درصد کاهش به 85 دلار و 56 سنت رسید.

قیمت نفت در حالی کاهش یافت که سرمایه گذاران تمرکز خود را از کاهش تولید در روسیه به کاهش موقت تقاضای پس از فصل برای تعمیر و نگهداری پالایشگاه ها در آسیا و ایالات متحده پس از افزایش 2 درصدی در روز گذشته تغییر دادند.

قیمت نفت روز جمعه پس از آنکه روسیه، سومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان، اعلام کرد تولید خود را در ماه مارس 500 هزار بشکه کاهش خواهد داد، افزایش یافت. این رقم 5 درصد از کل تولید این کشور را شامل می شود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 83 سنت معادل 0.96 درصد کاهش به 85 دلار و 56 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 85 سنت یا 1.07 درصد کاهش از 78 دلار به 87 سنت معامله شد.

تحلیلگران بر این باورند که دلیل کاهش قیمت نفت در اولین ساعات معاملات روز دوشنبه این است که بازار به این نتیجه رسیده است که کاهش تولید نفت در حال حاضر تأثیر کامل خود را گذاشته است.

خوش‌بینی نسبت به بهبود تقاضا در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام و دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، پس از لغو محدودیت‌های کرونا باعث شد که نفت برنت و نفت آمریکا در هفته گذشته بیش از 8 درصد افزایش یابد.

بهبود تقاضای نفت در چین، صادرات بنزین این کشور را در این ماه محدود کرده است، اما پالایشگاه های چینی همچنان صادرات گازوئیل خود را بالای 2 میلیون تن نگه می دارند.

تحلیلگران بر این باورند که کاهش تولید روسیه به میزان 500 هزار بشکه، این کشور را به سمت تولید بیش از سهمیه اوپک پلاس سوق می دهد، زیرا مسکو در حال حاضر بیش از سهمیه خود صادرات دارد.

ائتلاف اوپک پلاس در ماه اکتبر موافقت کرد تولید خود را به میزان 2 میلیون بشکه یا 2 درصد از کل تقاضای جهانی نفت کاهش دهد.

مقامات اوپک پیش بینی می کنند که بهبود تقاضا در چین و رشد ضعیف عرضه به دلیل کمبود سرمایه گذاری، قیمت نفت را در سال جاری به ۱۰۰ دلار در هر بشکه بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید