مطالعات جامع رودخانه ارس در آذربایجان شرقی انجام می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: لازم است مطالعات جامع ارس برای بررسی مشکلات زیست محیطی، اجتماعی و سیاسی این رودخانه انجام شود و برای رفع آنها گام های موثرتری برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

دکتر حیدر فت زاده در نشست بررسی مشکلات و چالش های پیش روی رودخانه ارس اظهار داشت: استان ما از طریق شهرستان های هدآفرین و جلفا به طول 235 کیلومتر و اردبیل به طول 230 کیلومتر با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و نخجوان مرز مشترک دارد.

وی با اشاره به وجود سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی افزود: حدود 320 هزار نفر در جاده و حاشیه رودخانه ارس مشارکت کرده اند و 211 روستا در نوار مرزی قرار دارند و سازمان اعتبارات لازم را در نظر گرفته است. تکمیل سدها و ساماندهی سواحل رودخانه ها.

وی خاطرنشان کرد: ارس پرآب ترین رودخانه دائمی محسوب می شود که از آذربایجان شرقی به دریای خزر می گذرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: پیش از این مطالعات توسط شرکت آب منطقه ای، علوم پزشکی و سایر نهادهای مرتبط در رابطه با رودخانه ارس انجام شده بود اما به نظر می رسد این مطالعات کافی نبوده و تنها 50 درصد اطلاعات لازم برای برنامه ریزی و سیاست ها.

وی یادآور شد: در حال مذاکره با دانشگاه های مختلف برای افتتاح مرکز آراسولوژی بوده ایم و پیشنهاد می کنم کل تحقیقات ارس به دانشگاه تبریز سپرده شود.



آیا این خبر مفید بود؟