تشکیل کارگروه بررسی کم آبی و آلودگی رودخانه ارس بین ایران و آذربایجان


ساعت: 20:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921169

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود پیشنهاد تشکیل کارگروه بررسی خشکی و آلودگی رودخانه ارس بین ایران و جمهوری آذربایجان را داد و بر تقویت همکاری ها در بخش حمل و نقل و ترانزیت تاکید کرد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه امروز (شنبه) ۱۹ دی ماه در گفت و گوی تلفنی با «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان درباره مهم ترین موضوعات روابط دوجانبه و منطقه ای بحث و تبادل نظر کرد. .

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت و گوی تلفنی با تبریک آغاز سال جدید به دولت و ملت آذربایجان ابراز امیدواری کرد روابط با فیمابین شاهد توسعه همکاری ها در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی باشد. سال نو.

امیر عبداللهیان با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های ترانزیت و حمل‌ونقل بین دو کشور، گفت: نیازمند افزایش همکاری‌ها در بخش حمل‌ونقل و ترانزیت هستیم و همچنین آمادگی داریم مبادلات تجاری بین دو کشور را افزایش دهیم. .

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با حضور کشورهای خارجی در منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: با اتخاذ رویکردهای مثبت می توان مشکلات منطقه را به خوبی حل کرد. کشورهای منطقه

تشکیل کارگروه هایی با موضوع فعالیت رسانه ای دو طرف و بررسی کم آبی و آلودگی رودخانه ارس بین دو کشور از دیگر موضوعات مطرح و پیشنهادی وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی بود.

ژیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان در این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت همکاری با جمهوری اسلامی ایران و علاقه دولت متبوعش به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در آغاز سال جدید و ارتقای اقتصادی و اقتصادی تاکید کرد. روابط تجاری بین دو کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید