علت افزایش کف سفید در رودخانه بابا امان / مواد شوینده شایع ترین عامل آلودگی آب رودخانه


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822300

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بوینورد توضیح داد؛

محمد هالگی دلایل تشکیل و افزایش کف سفید رودخانه بابا امان در شمال شهر بوینورد و آلودگی آب این رودخانه را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، محمد هالگی رئیس اداره محیط زیست بجنورد در جمع خبرنگاران از پیدایش و افزایش کف سفید در حاشیه رودخانه بابا امان در محدوده سد قرلاق و روستای کلاغ آشیان در شمال بجنورد گفت: این کف سفید در مسیر این رودخانه مشاهده شد. .

خالقی گفت: کارشناسان محیط زیست استان مطالعات میدانی و آزمایشات آزمایشگاهی را برای تعیین علت این آلودگی انجام داده اند.

وی گفت: نمونه برداری های انجام شده تاکنون نشان داده است که مواد شوینده و مواد معلق موجود در آب وارد این رودخانه شده که به دلیل تلاطم آب و تخلیه آب در پایین دست این وضعیت را ایجاد کرده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بوینور با یادآوری اینکه کف سفید در مسیر این رودخانه از ماه گذشته افزایش یافته است، گفت: مواد شوینده بیشترین عامل این آلودگی هستند.

وی خاطرنشان کرد: مواد شوینده از دو طریق وارد مسیر رودخانه بابا امان شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوینور گفت: میزان فاضلاب ورودی به تصفیه خانه بوینورد بیش از ظرفیت این تصفیه خانه است و تصفیه استانداردی که باید انجام شود انجام نشده است. همچنین برخی از مناطق شهرک بوینور به هم متصل نیستند که فاضلاب آنها بدون فرآیند تصفیه وارد خندق بوینورد و رودخانه بابا امان می شود که باعث آلودگی رودخانه با مواد شوینده در فاضلاب بوینورد شده است.

کلگی در خاتمه با بیان اینکه تحقیقات بیشتری در مورد اثرات این آلودگی بر بافت خاک نیاز است، گفت: این آلودگی زمان‌بر و طولانی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید