ایجاد یگان حفاظت از رودخانه ارس ضروری است


ساعت: 15:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921401

مدیر اداره شیلات پلداش گفت: نشانه های مهم این اکوسیستم ارزشمند برای آبزیان شمال غرب از بین رفته و تنها راه احیای آن افزایش نیروهای حفاظتی و همکاری نزدیک شیلات، مرزبانی و محیط زیست است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مقدم در گفتگو با آروم نیوز با اشاره به ظرفیت تولید گونه های آبزی در منابع آبی رودخانه ارس گفت: ظرفیت تولید منابع آبی رودخانه ارس 3700 تن است و برندهای مهم این اکوسیستم ارزشمند برای آبزیان شمال غرب از بین رفته است. و تنها راه احیای آن افزایش نیروهای دفاعی و همچنین همکاری نزدیک بین شیلات، مرزبانان و محیط زیست است.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در تابستان امسال 2500 تن صید در آبگیر ارس صورت گرفته که 80 درصد آن غیرمجاز بوده است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در زمینه اشتغال زایی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی بیش از سه میلیون قطعه بچه ماهی را در منابع آبی دریاچه پشت سد ارس رهاسازی می کند. هر سال تا رسیدن به وزن طبیعی خود از تعاونی ها صید می شوند.

مدیر اداره شیلات پلدشت افزود: صیادان غیر مجاز ماهی های رها شده را در فصل تابستان صید و به کارخانه های ریزگردها تحویل می دهند که این موضوع آسیب جدی به شیلات و تعاونی های صیادی وارد می کند.

به گفته وی بیش از 400 صیاد در قالب دو تعاونی 18 و 19 در این شهرک به صید صیادی مشغول هستند که صید غیرمجاز خسارتی به تعاونی ها وارد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید