نخستین پردیس تخصصی علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی کشور

در دانشگاه شیراز راه اندازی شد؛

نخستین پردیس تخصصی علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی کشور با هدف افزایش ضریب نفوذ فناوری و نوآوری و توسعه‌ اقتصاد دانش‌بنیان در این حوزه زیرساختی در شیراز راه‌اندازی شد.


به‌ گزارش خبرگزاری موج فارس به نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه شیراز، نخستین پردیس تخصصی علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی کشور در دانشگاه شیراز با هدف افزایش ضریب نفوذ فناوری و نوآوری و توسعه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌ی کشاورزی، صنایع غذایی و منابع طبیعی و دامپزشکی راه‌اندازی شد.

این پردیس دربردارنده‌ی دو بخش «دهکده فناوری دامپزشکی» و «دهکده فناوری کشاورزی» است و در حال حاضر، دهکده فناوری دامپزشکی آن، با انتشار فراخوانی به‌ منظور جذب هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و نشست آشنایی با دهکده، آغاز به کار کرده است.

 

آغاز به کار دهکده فناوری دامپزشکی

حامد دهقان‌پور، رئیس پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز در حاشیه‌ی مراسم معرفی دهکده دامپزشکی دانشگاه توضیح داد: پردیس‌ (دهکده) علم و فنّاوری کشاورزی و دامپزشکی به‌ منظور فراهم‌ آوردن زمینه‌ی توسعه‌ی فعالیت کسب‌ و کارهای دانش‌محور در دانشکده‌های کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز با ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم برای رفع نیازمندی‌های صنعت و جامعه به‌صورت تخصصی باهمکاری پارک‌ علم و فناوری استان‌ تشکیل شده است.

وی به مأموریت‌های دهکده فناوری دامپزشکی پرداخت و گفت: توسعه‌ی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌ی‌ کشاورزی و امنیت‌غذایی و افزایش شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این حوزه‌، تکمیل زنجیره‌ی ارزش در بخش کشاورزی و دامپزشکی، توسعه‌ی نفوذ فناوری‌های تحول‌آفرین در بخش غذا و کشاورزی به‌ ویژه در حوزه‌ی هوشمندسازی و پسماندهای کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در صنعت دامپزشکی و توسعه‌ی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌ی حیوانات (دامی و خانگی) و همچنین حمایت‌ از رفع نیازهای فناورانه بخش کشاورزی (فناوری مرتبط با بذر، توسعه‌ی فناوری‌های کشت بافت، تولید نشاء، نهاده‌های دامی و…) ازجمله مأموریت‌های این دهکده است.

دهکده فناوری دامپزشکی_دانشگاه شیراز

فراخوان جذب هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌ بنیان در پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز

دهقان‌پور از فراخوان پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی خبر داد و گفت: به‌ منظور جذب هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در پردیس علم و فناوری کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه شیراز فراخوانی منتشر شده و حمایت‌های مختلفی ازجمله خدمات استقرار، آموزش‌های کسب‌وکار، مشاوره تخصصی و منتورینگ و ارائه‌ی خدمات تجاری‌سازی فناوری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۲۵ آبان‌ماه، از طریق لینک ثبت‌نام به نشانی B2n.ir/g20592 در این فراخوان شرکت نموده و برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره ۰۷۱۳۶۲۷۴۲۹۰ تماس بگیرند.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید