موافقت وزارت علوم با احداث پردیس علم و فناوری در دانشگاه حکیم


ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838222

وزیر علوم در سفر به سبزوار و بازدید از دانشگاه حکیم از موافقت وزارت علوم برای ساخت پردیس علم و فناوری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ توس در صبح نقل شده است; محمدعلی ظلفی گل چهارشنبه شب در سفر به سبزوار و بازدید از دانشگاه حکیم در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت راه اندازی پردیس علم و فناوری در دانشگاه حکیم گفت: منتشر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان به تناسب تولید و ظرفیت خود و برای تولید و ایجاد اشتغال می توانند از اعتبارات صندوق های پژوهش و فناوری بهره مند شوند، افزود: در هر استانی صندوق پژوهش و فناوری به صندوق نوآوری وجود دارد. و شکوفایی می تواند با کمک شرکت های دانش بنیان حاصل شود

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 6 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس شعار سال باید بر اساس تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی با استفاده از توان دانشگاه های مختلف افزایش یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به فعالیت 250 مرکز رشد در وزارت علوم و 49 پارک علم و فناوری در کشور اشاره کرد و افزود: بسترهای سخت و نرم افزاری برای تولد و رشد شرکت های دانش بنیان است.

زلفی گل با اشاره به اینکه دانشگاه حکیم سبزواری یکی از دانشگاه های در حال توسعه با ظرفیت خوب و بزرگ است، ادامه داد: در بازدید از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور این دانشگاه متقاعد شدیم که احداث پارک علم و فناوری در زیرزمین یک موضوع است. ضرورت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید