هفته سختی در انتظار مدیران پرسپولیس است

اولین پیروزی پرسپولیس مقابل اسمار

پرسپولیس در اولین بازی دوستانه خود در تعطیلات لیگ روز گذشته در ورزشگاه شهید کاظمی به مصاف چادرملو اردکان رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. در این دیدار عثمر در نیمه اول از بازیکنان اصلی استفاده کرد و در نیمه دوم چند بازیکن آینده دار را به میدان فرستاد و عملکرد آنها را ارزیابی کرد. یکی از نکات قابل توجه در این بازی استفاده عثار از علی نعمتی در پست دفاع وسط بود. حتی با مصدومیت احمدی، عثمر ترجیح داد نعمتی در دفاع میانی در کنار فرشاد فرجی بازی کند. همچنین وحید امیری که به تمرینات گروهی ارتش سرخ بازگشته بود برای توجه بیشتر در این دیدار به میدان نرفت. او تصمیم گرفت در بازی دوستانه بعدی پرسپولیس به میدان برود.

قرمزها نمی توانند جلوی زندگی را بگیرند

مدیران پرسپولیس که سه شنبه هفته گذشته از ماندنی شدن محمد عمری خبر داده بودند، پس از عدم بازگشت این بازیکن به تمرینات، او را به کمیته انضباطی باشگاه معرفی کردند. اما در مورد این بازیکن متوجه شدیم که او از اول بهمن ماه چند هفته پیش درخواست خدمت کرده و حتی مدارک مربوط به اعزامش را به باشگاه ملوان ارائه کرده است. در چنین شرایطی او باید به خدمت سربازی برود و باشگاه پرسپولیس نمی تواند مانع این امر شود. با این شرایط عمری پس از پایان خدمت سربازی موظف به بازگشت به پرسپولیس خواهد بود. تا آن زمان احتمالا مدیریت باشگاه تغییر خواهد کرد و این بازیکن مشکلی برای حضور در تیم پالشن نخواهد داشت.

جا برای عبدالکریم و خدابندلو بود

پرسپولیس با از دست دادن محمد عمری و میلاد سرلک دو جای خالی در ترکیب بزرگسالان خود خواهد داشت. اگر اتفاق خاصی نیفتد، عبدالکریم حسن و محمد خدابندلو جایگزین این افراد می شوند. عبدالکریم تا 24 ساعت آینده راهی ایران می شود تا انتقال خود را نهایی کند و در تست های پزشکی شرکت کند. خدابندلو تا حدود زیادی توانست مدیران باشگاه مس را متقاعد کند تا رضایت نامه او را بگیرند و مشکل خاصی برای سرخ شدن ندارد. نقل و انتقالات هر دو بازیکن در هفته جاری نهایی می شود تا آنها بتوانند پرسپولیس را در اردوی امارات همراهی کنند.

Bronco می آید، اما نه اکنون

باشگاه پرسپولیس در مرحله دوم مذاکره با برانکو ایوانکوویچ نتوانست این مربی را برای بازگشت به این تیم راضی کند. این بازیکن کروات بار دیگر اعلام کرد که به دلیل مشکلات شخصی فعلا نمی تواند به ایران بازگردد اما هرگز نگفت که دیگر به پرسپولیس برنمی گردم بلکه تاکید کرد که این تیم و هوادارانش در قلب او هستند. در روزهای گذشته شایعات زیادی درباره پاسخ منفی برانکو به پرسپولیس شنیده می شد. از شرایط بد مالی باشگاه پرسپولیس گرفته تا ضعف های فنی این تیم و موارد مشابه که باید هر کدام را جداگانه بررسی کرد اما یکی از نزدیکان برونکو به مواردی اشاره کرد که در نوع خود جالب توجه است. اول اینکه برونکو قصد دارد بعد از جام ملت ها کمی استراحت کند و نمی خواهد بعد از این تورنمنت سخت یکدفعه به پرسپولیس بیاید و تیمی را که از شرایطش آگاه نیست بگیرد و بلافاصله وارد مسابقات لیگ سخت و فشرده شود. . نکته دیگر اینکه برانکو به خوبی می داند کار در پرسپولیس چقدر سخت است و انتظارات هواداران از او نیز بسیار بالاست، بنابراین ترجیح می دهد پیشنهاد این تیم را رد کند و در زمانی بهتر به ایران برگردد. نکته دیگر اینکه برونکو به دلیل سنش، کار تیم ملی را به باشگاهی ترجیح می دهد و شاید اگر بعد از جام ملت ها با پیشنهاد احتمالی سرمربیگری تیم ملی مواجه شد، آن را رد نکند. موضوع دیگری که این فرد نزدیک به برونکو به آن اشاره کرده این است که اگر برونکو قراردادش را با عمان تمدید نکند که احتمال آن بسیار زیاد است، در صورت پیشنهاد مجدد باشگاه پرسپولیس در تابستان، ممکن است آن را رد نکند. البته به شرطی که شرایط این باشگاه بهتر از شرایط فعلی باشد.

جانشین یحیی خارجی است یا ایرانی؟

وقتی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برای انتخاب جانشین یحیی گل محمدی تشکیل جلسه داد، مصوب شد که هدف اول این باشگاه بازگرداندن برانکو ایوانکوویچ است و سپس به دنبال گزینه های آشنا به فوتبال ایران باشند. و در بین هواداران شناخته شده است. حتی در این جلسه یکی دو نفر از اعضای هیئت مدیره درباره دراگان اسکوچیچ صحبت کردند. در جلسه بعدی که برانکو پاسخ منفی داد، رضا درویش ماموریت داشت این مربی را برای بازگشت دوباره به پرسپولیس متقاعد کند که حتی با پرداخت بدهی مالیاتی کروات هم این اتفاق نیفتاد. در آن دوره مسئولان پرسپولیس بارها مدعی شدند که درویش در حالی که تلاش می کرد برونکو را بازگرداند، نگاهی جزئی به سایر مربیان نماینده ایجنت داشت. با این حال مدیریت پرسپولیس هنوز به نسخه نهایی نرسیده است. در این مورد متوجه شدیم درویش رزومه مربیانی از فرانسه، آلمان، کرواسی و پرتغال را روی میز دارد اما برای به خدمت گرفتن آنها نیاز به منابع مالی دارد. بنابراین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس پس از بررسی تمامی جوانب مالی باشگاه یکی از این مربیان را به خدمت خواهد گرفت. این باشگاه امیدوار بود که برانکو پاسخ مثبت بدهد. چرا که او شرایط مالی زیادی نداشت و حداقل یکی دو ماه برای قرارداد اولیه خود وقت گذاشت اما مربیان خارجی دیگر چنین شرایطی ندارند و باشگاه پرسپولیس باید شرایط مالی و محدودیت بودجه را برای انتخاب تعویضی یحیی در نظر بگیرد. در این راستا شاید سرمربی جدید سرخ ها مربی با تجربه زیادی نباشد یا حتی مدیران این باشگاه مجبور شوند این کار را به یک مربی ایرانی بسپارند. مشخص است که پرسپولیس هنوز در مورد این پرونده به جمع بندی نهایی نرسیده است. ناگفته نماند که حتی اسمار این شانس را دارد که نیم فصل دوم را با سرمربیگری پرسپولیس آغاز کند.