واشنگتن: برخی مسائل دشوار در مذاکرات وین هنوز حل نشده است/ اولیانوف از کار تیم مذاکره کننده ایران تمجید کرد

واشنگتن: برخی مسائل دشوار در مذاکرات وین هنوز حل نشده است/ اولیانوف از کار تیم مذاکره کننده ایران تمجید کرد

روز جدید ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری به سوالاتی درباره احتمال دستیابی به توافق در مذاکرات وین طی چند روز آینده و آزادی زندانیان آمریکایی در ایران پاسخ داد.

گمانه زنی ها درباره نتیجه مذاکرات وین برای لغو تحریم های آمریکا تشدید شده است.

به گزارش وب سایت وزارت امور خارجه، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره مذاکرات وین با اشاره به پیشرفت قابل توجه در مذاکرات گفت: ما به توافق احتمالی نزدیک هستیم، اما هنوز مشکلاتی در مذاکرات با ایران وجود دارد. تا زمانی که آنها حل و فصل نشوند، توافقی وجود ندارد.»

وی همچنین گفت: اگر طرف ایرانی در مذاکرات جدیت نشان دهد، به زودی توافق حاصل خواهد شد.

پرایس همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که مذاکرات هسته ای وین جدا از مذاکرات آزادی زندانیان آمریکایی در ایران است.

در همین حال، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر اینکه زمان کمی برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین باقی مانده است، خاطرنشان کرد: با وجود پیشرفت چشمگیر در مذاکرات و اجتناب ناپذیر بودن توافق احتمالی، بسیاری از مسائل دشوار باقی مانده است.

وی گفت: اگر طرف ایرانی جدیت نشان دهد، امکان توافق برای بازگشت به برجام در چند روز آینده وجود دارد، اما هنوز جای کار زیادی وجود دارد.

سخنگوی کاخ سفید در بخشی دیگر گفت که سخت ترین مذاکرات در قسمت آخر هر مذاکره صورت می گیرد.

از سوی دیگر، آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد در دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، که گمانه زنی های اروپایی ها مبنی بر امکان دستیابی به توافق در چند روز آینده را “خیلی زود” خواند و گفت که بازگشت متقابل به شورای امنیت سازمان ملل علی رغم وجود دارد. برخی از مسائل حل نشده دشوار نزدیک هستند. با وجود این نتیجه، مذاکرات ممکن است بدون توافق باشد.

به گفته رسانه های آمریکایی، هیچ یک از کشورها نمی خواهند با خطوط قرمز خود سازش کنند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و رئیس تیم مذاکره‌کننده روسیه در مذاکرات لغو تحریم‌ها علیه ایران، از نقش برجسته علی باقری کنی، رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران و تیمش در جریان مذاکرات قدردانی کرد. ، از ادامه رایزنی ها در چارچوب مذاکرات برجام خبر داد.

وی همچنین خواستار پرهیز از گمانه زنی در مورد نتیجه مذاکرات شد.

مذاکرات در وین که از آوریل 2021 آغاز شد، اکنون در دور هشتم در سطوح و فرمت های مختلف در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید