هنوز نمی توان درباره نتیجه مذاکرات وین اظهار نظر کرد/ بحث اقتصادی در اولویت تیم مذاکره کننده کشورمان است.


ساعت: 09:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814643

صدرالحسینی گفت: تا زمانی که توافق به طور کامل نهایی نشود و تمامی فرآیندهای لازم تکمیل نشود، نمی توانیم در مورد هیچ یک از موضوعات حرف قاطعی بزنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با یزدرسا درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و 1+5 گفت: در وین به نکات مهم و اساسی رسیده ایم اما این دلیلی برای توقف مذاکرات و دستیابی به همه اهداف است.

وی افزود: در واقع باید بگویم تا زمانی که توافق به طور کامل نهایی نشود و تمامی مراحل لازم طی نشود، نمی توانیم در مورد هیچ یک از موضوعات حرف قاطعی بزنیم و نمی توانیم به رسانه ها و منابع غیرشفاف اعتماد کنیم. “

یک کارشناس بین المللی درباره گمانه زنی ها و شایعات مطرح شده در برخی رسانه های غربی گفت: طبیعتاً هر چه به بخش های مهم و حساس مذاکرات نزدیک می شویم، عملیات روانی و رسانه ای کشورهای غربی و آمریکایی شدیدتر می شود. برای مذاکرات در وین

صدرالحسینی خواسته های ایران در مذاکرات را کاملاً روشن، مستدل و منطقی دانست و خاطرنشان کرد: البته آمریکا و غرب از یک سو تلاش می کنند که خواسته های ایران خدشه دار نشود و اگر توافقی حاصل نشد، ایران به عنوان دلیل شکست مذاکرات، عملیات روانی آنها و رسانه ها در یک راستا است.

وی گفت: یکی از دلایلی که ایران برای ادامه دور هفتم مذاکرات در وین پذیرفت، لغو تمامی تحریم ها بود. بر این اساس، موضوع اقتصادی برای تیم مذاکره کننده کشورمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در واقع مهم ترین موضوع برای ما در مذاکرات لغو همه تحریم ها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید