وب سایت امنیت داخلی بریتانیا هک شد


ساعت: 23:38
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900268

منابع خبری از هک شدن وب سایت سرویس اطلاعات داخلی انگلیس خبر داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وب سایت آژانس اطلاعات داخلی بریتانیا MI5 به دلیل حمله سایبری از کار افتاد.

رسانه دولتی بریتانیا بی‌بی‌سی گزارش داد که وب‌سایت MI5 پس از «حمله انکار سرویس» (DDoS) برای مدت کوتاهی از کار افتاده است. این رسانه به نام گروه مسئول این حمله اشاره ای نکرده و مشخص نیست که آیا عاملان این حمله شناسایی شده اند یا خیر.

این اولین بار نیست که زیرساخت های امنیتی بریتانیا مورد حمله سایبری قرار می گیرد. در سال 2009، گروهی به نام «تیم نخبگان» با هک کردن وب‌سایت Mi5 موفق شدند به اطلاعات هویتی بازدیدکنندگان دسترسی پیدا کنند.

اگرچه این نقص به سرعت برطرف شد، اما وقوع این حمله این نگرانی را در لندن ایجاد کرد که ممکن است اسامی برخی از ماموران مخفی سرویس جاسوسی انگلیس یا سایر مخبران در اختیار شهروندان عادی قرار گرفته باشد.

وب سایت سرویس جاسوسی داخلی بریتانیا نیز در سال 2012 در نتیجه رفتار دولت بریتانیا با جولیان آسانژ، بنیانگذار وب سایت افشاگر ویکی لیکس، مورد حمله و هک قرار گرفت.

روزنامه ایندیپندنت هک امروز سایت MI5 را به هکرهای طرفدار روسیه و گروهی به نام “Anonymus Russia” مسئول آن دانسته است.

ایندیپندنت به نقل از منبعی از اطلاعات داخلی بریتانیا مدعی شده است که این حمله بر فعالیت های این سازمان تاثیری نداشته و هکرها به اطلاعات مهم دسترسی پیدا نکرده اند.

MI5 سرویس اطلاعات داخلی بریتانیا است و وظیفه آن حفاظت از شهروندان این کشور در برابر تهدیدات امنیت ملی از جمله دولت های خارجی متخاصم و جاسوسی است.

گروه انانیموس روسیه در پیامی تلگرامی اعلام کرد که حمله منع سرویس را علیه این سازمان انگلیسی انجام داده است. این روش تکنیکی برای از کار انداختن سرورها با پر کردن حجم زیادی از ترافیک اینترنتی است.

این اقدام در شرایطی انجام شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمان الحاق چهار منطقه اوکراین به خاک روسیه را امضا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید