پاسخ فولاد به تفاوت استرس با آزمون

وی با بیان اینکه این اختلاف در زمان اسکوچیچ با انتشار پیام هایی از سوی بازیکنان حامی و مخالف سرمربی سابق تیم ملی بالا گرفت، تاکید کرد: مشکل از زمانی شروع شد که سردار آزمون «استوری» داد و سایر بازیکنان گلایه کردند. این در مورد مدیریت تیم است. ما باید قوانین را رعایت کنیم. اگر قانون در تیم ملی اجرا می شود همه باید آن را رعایت کنند و بین بازیکنان تفاوتی نباشد. تبعیض باعث نابودی تیم می شود.

مدیر سابق تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا در تیم ملی هم با این تفاوت و دوسویه مواجه شدید؟ وی تصریح کرد: بله همینطور بود. سرمربی تیم بسیار تاثیرگذار است. اسکوچیچ فهمید. می خواست کاری کند که زمان اجازه نمی داد. بعد از بازگشت از قطر صحبت کردیم. اسکوچیچ می خواست چیزهایی بسازد که دیگر وجود نداشتند.

استیلی گفت: بله، همین مسائل باعث شد اسکوچیچ به کار خود در تیم ملی ادامه دهد. ذهن بازیکن باید روی بازی متمرکز باشد.

چرا این اختلافات در تیم ملی مدیریت نشد؟ مدیر سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال گفت: قوانین باید در تیم حاکم باشد و اصلی ترین آن سرمربی است. سرمربی باید با سرپرست هماهنگ شود. این نیاز به حمایت سرمربی دارد. اگر فدراسیون از سرمربی حمایت نکند کاری نمی توان کرد. اگر بازیکن احساس کند از تیم بزرگتر است، مشکل وجود دارد. در تمام تیم های دنیا اینطور است. برخی از سرمربیان با این مشکل مواجه هستند.

استیلی درباره اینکه اختلافات از تیم اسکوچیچ به تیم کارلوس کی روش منتقل شده است، خاطرنشان کرد: اکنون (در زمان کی روش) کمی کمتر اتفاق می افتاد. بعد بیشتر شد. ریشه دارد. کسانی که با آن موافقت کردند، برای آنها اتفاق افتاد و باز هم خواهد شد. اگر جلوی این مشکلات را نگیریم و بازیکن احساس کند از تیم بزرگتر است… می توان گفت سرباز تیم هستیم اما باید در تمرین نشان دهیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می خواهد فرد دیگری را به جای او به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب کند؟ گفت: مهم این است که فردی در این پست (مسئول تیم ملی) بنشیند که جام جهانی را بشناسد. فوتبالیست بودن در این پست مهم است. وقتی جام جهانی را قرعه کشی کردند و ما با آمریکا همگروه شدیم، خیلی ها با ما مصاحبه کردند چون ما را می شناختند.

استیلی درباره حضور مهدی محمدنبی و بهرام رضاییان به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: ما انتخاب نمی کنیم. انتخاب آنهاست فکر می کنم او باید یک فوتبالیست باشد. او باید انگلیسی هم بلد باشد. یک مدیر اجرایی نیز در آنجا کار زبان را انجام می دهد، اما چند نکته وجود دارد که باید بدانید. گاهی اوقات ما به خاطر کشورمان باید منافع خود را نادیده بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید