پاس گل “سلطان فدای ایران” برای قرمزها

پاس گل “سلطان فدای ایران” برای قرمزها

بدون شک مهندس فصل بیست و دوم لیگ برتر پرتغالی است که در پیراهن تراکتورسازی کار بزرگی انجام داده است.

ریکاردو آلوز در این فصل عملکرد درخشانی داشته و کمک زیادی به موفقیت تراکتور کرده است. او با رکورد 10 پاس گل در 14 بازی، چهره بسیار مهمی برای تیمش است.

آلوز که متخصص چپ پا است پاس های بسیار دقیقی دارد که روی لینک مهاجم قرار دارد و به همین دلیل همه پاس های دقیق محسن عشوری در دهه 60 در پرسپولیس را به یاد دارند.

به همین دلیل مدیریت تراکتور بر تمدید قرارداد او اصرار داشت که در قرارداد قبلی این هافبک پرتغالی در صورت جدایی قربان بردیف سرمربی قبلی تراکتور می توانست از تراکتور جدا شود.

اما در حالی که باشگاه استقلال نیز به دنبال جذب او بود، ریکاردو آلوز قرارداد خود را با تراکتورسازی تا سال 1404 تمدید کرد و دیگر بند فسخ قرارداد او وجود ندارد.

جالب اینجاست که آلوز برخلاف فوتبالیست های ایرانی تمایلی به گلزنی ندارد و ترجیح می دهد پاس بدهد. به عنوان مثال در گل سوم تراکتورسازی مقابل ذوب آچان، این هافبک پرتغالی با مدافع حریف تک به تک شد و می توانست خودش گلزنی کند اما به هم تیمی اش رضا اسدی پاس داد و این شانس صددرصد برای اسدی بود و او گل زد. دروازه خالی برای ذوب آخان در واقع فداکاری او درس خوبی برای فوتبالیست های ایرانی است که حتی در موقعیت های بسته نیز شوت نزنند و پاس بدهند.

ریکاردو آلوز بازیکن 29 ساله پرتغالی است که سابقه حضور 15 تا 20 ساله در تیم های ملی پرتغال را دارد و با روندی که برای ثبت پاس گل در لیگ برتر طی کرده است، می تواند به رکورد جالب لیگی دست یابد. پاسور .

دیدگاهتان را بنویسید