پایتخت شور و شعور حسینی آماده ثبت فداکاری بزرگ دیگری است/ ندای حسین (علیه السلام) تا چند لحظه دیگر در زنجان طنین انداز می شود.


ساعت: 19:38
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888274

شمارش معکوس برای تسخیر حسینیه اعظم زنجان

اینجا زنجان دیار عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) است و امروز مردم این شهر برای عزاداری سالار شهیدان در اوج شکوه لحظه شماری می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; امروز اوج اقتدار و عزت شیعه و اسلام را در عزاداری باشکوه ماه هشتم محرم می توان دید. گفتمانی که امروز پس از گذشت نزدیک به 1400 سال از حادثه کربلای یوم العباس بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، رعایت کفر و ظلم سازش ناپذیر است.

اینجا زنجان است، دیار عاشقان و دلدادگان امام حسین (علیه السلام) این شهر به دلیل عظمت تشییع جنازه حسینیه اعظم در روز هشتم محرم به پایتخت شور و شعور حسینی معروف است. و زینبیه اعظم روز یازدهم محرم. در روزهای هشتم و یازدهم محرم الحرام، جهان اسلام شاهد حضور گسترده عزاداران و بستگان امام حسین (علیه السلام) و یاران مظلوم آن حضرت در زنجان است. در این روز کمتر کسی در خانه هایشان یافت می شود، همه مردم در خیابان ها برای مظلومیت امام حسین (علیه السلام) عزاداری می کنند و گریه می کنند.

اما استان زنجان که امسال به عزاداری امام حسین (ع) شهره است پس از دو سال وقفه برای برپایی حسینیه اعظم زنجان لحظه شماری می کند و مداحان از سراسر زنجان و ایران و جهان آمده اند. به پایتخت شور و شعور حسینی تا عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید