پرونده ای که با پیروزی پرسپولیس بسته نشد/ توهین به پرسپولیس چه توجیهی داشت؟

پرونده ای که با پیروزی پرسپولیس بسته نشد/ توهین به پرسپولیس چه توجیهی داشت؟

وقتی می گوییم باشگاه های ما فقط پیشوند فرهنگی-ورزشی دارند و از نظر فرهنگی برای بازیکنان و هواداران خود کاری انجام نمی دهند، دقیقاً از اتفاقی که شنبه شب گذشته در ورزشگاه آزادی برای حامد لک افتاد صحبت می کنیم.

حامد لخ دروازه بان باتجربه ای است که سال ها در سطح اول فوتبال ایران بازی کرده است. به گونه ای که بسیاری از فوتبالیست ها لک را با این خصوصیات می شناختند و به یاد می آوردند!

زمانی که حامد لق به پرسپولیس آمد شخصیتی کاملا متفاوت از خود نشان داد. خیلی ها با این خرید یحیی گل محمدی مخالف بودند و لک را گزینه مناسبی برای تیم بزرگ نمی دانستند. به شوخی می گفتند پرسپولیس باید حمله کند، تحت فشار قرار نمی گیرند که به بازیکن با تجربه نیاز داشته باشند تا زمان را بکشند! لک در دو فصل حضورش در پرسپولیس با این تیم قهرمان شد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. او در مسابقات بین المللی بارها دروازه تیمش را نجات داد و مهمتر از آن اینکه طی دو سال حتی یک گل برای پرسپولیس خلق نکرد. یعنی اگر برای هر تیمی مشکل ساز بود برای پرسپولیس نعمت بود!

اوج کار لاک زمانی است که از پرسپولیس می رود. علیرضا بیرانوند به محض بازگشت با وجود داشتن قرارداد، بی سر و صدا راهی باشگاه شد و بدون هیچ مشکلی راهی باشگاه شد. شاید بقیه حداقل یک مصاحبه برای گرفتن شماره قرارداد داشتند! حامد لک ناگفته های زیادی در مورد پرسپولیس داشت و دارد اما پس از جدایی از این تیم هرگز برای پرسپولیس حاشیه ایجاد نکرد. همه اینها را گفتیم تا به اینجا برسیم که اگر قرار بود هواداران پرسپولیس در روز پرسپولیس و مس بازیکن حریف را تشویق کنند، شایسته ترین فرد حامد لخ است.

او که بارها در این مسابقه خود را مجروح کرد و از درد به خود پیچید، اما هر بار به خاطره قدیمی فحش داد! او متهم به اتلاف وقت شد و پرسپولیسی ها فراموش کردند که این بازیکن سابق آنها بود که برای آنها زحمت کشید.
فشار عصبی روی لک به حدی بود که او روی سوروس رفیعی حرکتی کرد که به گفته کارشناسان باید کارت قرمز می گرفت. اما اینجا کاری به مشکلات فنی زمین نداریم، آنچه مهمتر بود رفتار بی فرهنگ تماشاگران با بازیکن سابق بود. راستی حامد لک چرا باید از دقیقه اول فحش بشنوی؟ چرا بازیکنان سابق هیچ جایگاه و ارزشی برای هواداران تیم های بزرگ ندارند؟ خود پرسپولیس به بیرانوند رفت، حامد لک هم برای ادامه چرخه فوتبال به تیم دیگری رفت، چه گناهی داشت که برای تیمش تلاش کرد؟

ماجرای حامد لخ در ساعات بعد از ظهر شنبه 21 خرداد 1403 از آن دست مواردی است که باید تا نتیجه در فوتبال ایران پیگیری شود.