پیروزی عملیات بازی دراز نقش مهمی در سایر جبهه ها داشت/ نقش خلبانان نیروی هوایی ارتش در پیروزی عملیات بی نظیر بود.


ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835017

علی حسین شهلایی گفت: خلبانان ارشد نیروی هوایی ارتش نقش مهمی در این بازی طولانی داشتند و پیروزی رزمندگان اسلام را در این عملیات بزرگ رقم زدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی حسین شهلایی در گفت و گو با خبرنگار بازی دراز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات دراز اظهار داشت: این عملیات نیمه گسترده از اول اردیبهشت هشت روز به طول انجامید.

وی افزود: در این عملیات اقتدار و پشتیبانی خوب خلبانان دلاور ارتش کرمانشاه به سرکردگی شهید علی اکبر شیرودی نقش بسزایی داشت و موجب پیروزی رزمندگان دلیر اسلام در این عملیات سخت شد. . “

فرمانده تیپ 71 پادگان ابوذر سرپلذهاب گفت: در عملیات براز دراز در بین قلل مختلف این ارتفاعات در منطقه، عملیات با ایثار، رشادت و رشادت رزمندگان و خلبانان ارتش تثبیت شد.

شهلایی گفت: در این عملیات غرور آفرین 54 دستگاه تانک و نفربر زرهی دشمن، سه فروند هواپیما، 2 فروند بالگرد و 2 تاسیسات مهندسی ارتش بعث منهدم شد و نیروهای دلاور ایرانی 12 دستگاه تانک، نفربر زرهی و چندین تاسیسات مهندسی را از دشمنان غارت کردند. “

وی گفت: در عملیات غرور آفرین و حماسی بازی دراز بیش از 1500 دشمن (بعثی) کشته و زخمی شدند و 700 نفر از آنها به اسارت رزمندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی درآمدند.

فرمانده تیپ 71 ارتش خاطرنشان کرد: آخرین روز عملیات در 7 اردیبهشت 1360 با شهادت خلبان عالی رتبه هوانیروز کرمانشاه، کبری همیشه پیروز از اهالی علی اکبر (ایثار) شیرودی همراه بود و به سرعت شتافتند. خدای ابدی را ملاقات کن

وی در پایان افزود: پیروزی در سایر عملیات های دوران دفاع مقدس در عملیات طولانی خلاصه شد و نقش راهبردی این منطقه با ارتفاعات پرشیب و صعب العبور بسیار حائز اهمیت است. همچنین تامین امنیت مرزها از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید