پشت صحنه برخی اتفاقات در استقلال/ با نکونام خداحافظی کنید!

پس از اینکه تیم فوتبال استقلال سه هفته مانده به پایان رقابت ها برتری دیرینه خود در لیگ برتر را به رقیب سنتی واگذار کرد، انتقادات نسبت به عملکرد جواد نکونام و همکارانش شدت گرفت و اوج آن پیروزی پرسپولیس و ناکامی تیم بود. بلوز.

استقلال قهرمانی لیگ بیست و سوم را به رقیب دیرینه خود داد که هفته ها پیشتاز و شانس اول قهرمانی بود اما پس از ناکامی در غلبه بر نساجی مازندران و از دست دادن دو امتیاز حساس، پرسپولیس به قله صعود کرد و در نهایت قهرمان شد. جام قهرمانی .

جواد نکونام که از ابتدای فصل هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت و از همان اولین تمرین به عنوان پشتیبان و حامی هواداران قرار گرفت، از کمبود بازیکن و دست خالی او انتقاد کرد. آنچه او فکر می کرد برای تیم خوب بود اما زیر پوست استقلال گلایه برخی بازیکنان را به همراه داشت چرا که از استفاده سرمربی خود از این جمله احساس خوبی نداشتند و خود را بازیکن ضعیفی می دانستند!

روند انتقادات از سرمربی استقلال در تمام هفته هایی که این تیم در صدر جدول قرار داشت و شانس اول قهرمانی را داشت ادامه داشت و تاثیر منفی روی بازیکنان سرشناس این تیم گذاشت و به مرحله بعد صعود کرد. نکته ای که بعد از دیدار با پیکان و تکرار این موضوع یکی از بازیکنان قدیمی این تیم گفت که اگر نکونام فصل آینده در استقلال باشد، نمی ماند!

در حالی که شاید در مواردی حق با سرمربی استقلال باشد، اما نگاهی به فهرست بازیکنان این تیم نشان می دهد که دستان نکونام آنطور که ادعا می کرد خالی نبود و بازیکنان کلیدی و تاثیرگذاری در این تیم حضور داشتند که هر کدام یک داستان درخشان در استقلال و این تیم یک تیم ملی داشت

تحلیل این نوع رفتارها و گفته های جواد نکونام این است که او استراتژی رسانه ای خود را این گونه انتخاب کرده است تا شاید بتواند بار روانی خود را کم کند و این تصور را در بین هواداران ایجاد کند که با لخت تیم را قهرمان کرده است. دست ها . اگر استقلال قهرمان شود یک برد بزرگ برای نکونام است و حالا که این تیم دوم شده است دوباره رهبری می کند که نایب قهرمانی دست خالی کار بزرگی بود!

این اتفاقات در کنار مصاحبه های متعدد و بعضا بی احترامی نکونام درباره مدیرعامل باشگاه، رئیس فدراسیون فوتبال و تیم رقیب باعث شد تا برخی از مدیران هلدینگ مالک استقلال به فکر سرمربی دیگری برای فصل آینده باشند.

شاید به همین دلیل یک روز پس از ناکامی استقلال در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، زمزمه هایی مبنی بر حضور ساپینتو، استراماچونی و حتی فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی ها به گوش می رسید. این در حالی است که مدیریت باشگاه هنوز در این باره اظهار نظر روشنی نکرده و همه چیز را برای جلسه و تصمیم گیری آن موکول کرده است.

با این حال، مهر کسب به اطلاع می رساند درست در زمانی که نکونام و مدیران و کادرفنی باشگاه پس از سوت پایان بازی با استرلا و از دست دادن قهرمانی در زمین چمن ورزشگاه پاس از بازیکنان دلجویی می کردند، یکی از نزدیکان. به صاحب هلدینگ که آنجا بود. او حضور داشت و به چند بازیکن گفت که از نکونام خداحافظی کنند چون فصل آینده سرمربی استقلال نمی شود!

اگرچه ممکن است چنین اظهاراتی نظر شخصی و سلیقه ای باشد، اما می تواند مورد توجه فردی باشد که مورد تایید هلدینگ باشد. جواد نکونام در همان زمان در نشست خبری پس از بازی از آغاز مذاکرات با بازیکنان برای فصل آینده و تمدید قراردادشان خبر داد و تاکید کرد که تیمی خواهد ساخت که شایسته هواداران استقلال باشد.

در این شرایط به نظر می رسد نکونام پیش قدم شده و با توجه به قراردادی که برای فصل آینده با باشگاه استقلال بسته است، از ادامه همکاری خود خبر داد تا این پیام را به همه برساند که سرمربی فصل آینده است. اما مطمئنا مالکان باشگاه که قبلا تاکید کرده اند می خواهند یک تیم قوی بسازند تا در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند، طرز فکر دیگری را دنبال می کنند.