پشت صحنه قطعی اینترنت در روزهای اخیر

استفاده از اینترنت این روزها محدود به سرگرمی و اوقات فراغت نیست، همه ما برای گذراندن زندگی روزمره خود به اینترنت نیاز داریم. البته هر روز بیشتر از دیروز با مشکلات و ناراحتی های او سر و کار داریم. به نظر می رسد از هفته گذشته اختلالی در شبکه اینترنت رخ داده است که هیچ توضیحی از سوی مسئولان مربوطه ارائه نشده است. در گفت و گو با پویا پیرحسینلو، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل ابر آروان (اروانکلود) در مورد وضعیت فعلی اینترنت و توسعه آن صحبت کرده ایم.

مدیرعامل آروان کلاد درباره قطعی های اخیر اینترنت گفت: تنها وزارت ارتباطات می تواند شبکه را به صورت یکپارچه بررسی کند و علت قطعی مشکلات شبکه را مشخص کند، اما آنچه از ابتدای سال تا به امروز شاهد آن بوده ایم، قطعی جدی ناشی از حملات DDoS علیه اپراتورها و شرکت زیرساخت در حال وقوع است.”

* حمله DDoS (مخفف Distributed Denial of Service) نوعی حمله سایبری است که در آن مهاجم حجم زیادی از ترافیک اینترنتی را به سمت هدف خود (سرور، سرویس های آنلاین، شبکه و غیره) ارسال می کند، در نتیجه کار عادی او انجام می شود. ، کاربران و بازدیدکنندگان در دسترسی به این هدف با مشکل مواجه خواهند شد.