«پوتین» عازم کره شمالی می‌شود

سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد که مقدمات سفر رئیس جمهور این کشور به کره شمالی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد که مقدمات سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کره شمالی در دست اقدام.

وی گفت: مقدمات این دیدار با سرعت خودش پیش می رود.

پسکوف همچنین گفت که دیدار پوتین در اوایل روز شنبه با الکساندر کوزلوف، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست، که ریاست کمیسیون بین دولتی همکاری با کره شمالی را بر عهده دارد، ربطی به آمادگی برای این سفر ندارد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جریان سفر خود به روسیه در ماه سپتامبر از پوتین برای دیدار از کره شمالی دعوت کرد. پیش از این گزارش شده بود که کشورها تلاش خواهند کرد تا زمان سفر پوتین را تعیین کنند.

هفته گذشته، سرویس جاسوسی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که در حال بررسی انتقال احتمالی تسلیحات از کره شمالی به روسیه برای استفاده علیه اوکراین است. این بیانیه در واکنش به گزارش اخیر رسانه های محلی کره جنوبی منتشر شده است. این رسانه مدعی است که گلوله توپ 122 میلی متری تولید شده توسط کره شمالی در دهه 1970 از جمله سلاح های مورد استفاده روسیه در جنگ کنونی علیه اوکراین است.

سازمان جاسوسی کره جنوبی اعلام کرد: سرویس اطلاعات ملی به دقت در حال ارزیابی وضعیت پیرامون این موضوع است و تمامی همکاری های نظامی کره شمالی و روسیه را زیر نظر دارد.

شین وون سیک، وزیر دفاع کره جنوبی مدعی است که پیونگ یانگ از زمان آغاز جنگ در اوکراین در فوریه 2022، حدود 6700 کانتینر مهمات به مسکو ارسال کرده است. کانتینرهایی که به ادعای او تقریباً شامل 3 میلیون گلوله 152 میلی متری یا 500 هزار گلوله 122 میلی متری بود.

سرویس اطلاعاتی کره جنوبی همچنین اعلام کرد که “امکان انتقال غیرقانونی قطعات موشکی به کره شمالی” را از نزدیک زیر نظر دارد.

مسکو و پیونگ یانگ که هرگونه تبادل تسلیحات برای استفاده در درگیری در اوکراین را رد کرده اند، در ماه های اخیر روابط خود را تقویت کرده اند و سال گذشته کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از روسیه بازدید کرد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها