کره جنوبی در قانون اساسی اصلاح شده باید دشمن شماره یک کره شمالی شود

رهبر کره شمالی:

با ادامه افزایش تنش ها در شبه جزیره کره، رهبر کره شمالی تاکید کرده است که قانون اساسی این کشور باید اصلاح شود و کره جنوبی را دشمن شماره یک پیونگ یانگ توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش اسپوتنیک، کیم جونگ اون“رهبر کره شمالی وی تاکید کرد که باید در قانون اساسي لازم به ذکر است که کره جنوبی دشمن شماره یک کره شمالی است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی KCNA گزارش داد که کیم جونگ اون خواستار اصلاح قانون اساسی این کشور برای معرفی کره جنوبی به عنوان “دشمن شماره یک” شد و متعهد شد در صورت وقوع چنین اتفاقی، خاک کره جنوبی را “به طور کامل” اشغال کند.

کیم در سخنرانی خود در جلسه مهم پارلمان در روز دوشنبه خواستار اقدامات قانونی برای طبقه بندی کره جنوبی نه به عنوان شریک آشتی و اتحاد (دو کره)، بلکه به عنوان دشمن شماره یک کره شمالی شد. وی در این خصوص گفت: در صورت وقوع جنگ در شبه جزیره کره، بررسی موضوع اشغال کامل، سرکوب، احیای جمهوری کره و تسلیم آن مهم است.

کیم جونگ اون در عین حال تاکید کرد که کشورش خواهان جنگ نیست، اما قصد اجتناب از آن را ندارد و اگر کره جنوبی حتی 0.001 میلی متر از مرز پیونگ یانگ حرکت کند، این اقدام به عنوان جنگ افروزی تلقی خواهد شد. رهبر کره شمالی افزود: جنگ کره جنوبی را نابود می کند و ضربه بزرگی به آمریکا وارد می کند.



آیا این خبر مفید بود؟