پیش بینی بارندگی در روزهای آینده / پیش بینی بارش شدید باران در این استان ها

پیش بینی بارندگی در روزهای آینده / پیش بینی بارش شدید باران در این استان ها

صادق ضیائیان از بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی از بارش باران، رگبار و رعد و برق در مناطق مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیائیان افزود: امروز (31 اردیبهشت) در استان های واقع در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز غربی و مرکزی، سواحل دریای خزر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، پیش بینی می شود. و در نقاطی تگرگ.

وی افزود: طی این روز در برخی مناطق غرب به ویژه در ارتفاعات و در نواحی شمالی و شمال شرق در نقاطی رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز سه شنبه (اول خردادماه) به طور گسترده در شمال غرب، غرب، استان های ساحلی دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، از جمله قزوین، البرز، تهران، برخی مناطق شمال شرق، شمال خوزستان، غرب و شمال اصفهان، مرکز و قم، بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وی افزود: روز چهارشنبه (دوم خرداد) همزمان با تقویت سامانه بارشی در مناطق مذکور، دامنه سامانه بارشی به البرز شرقی، سمنان و برخی مناطق شرق کشیده می شود.

ضیائیان ادامه داد: پنجشنبه و جمعه (سوم و چهارم خرداد) سامانه بارشی در شمال کشور، شمال غرب و ارتفاعات و دامنه های البرز فعال می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی کشور افزود: طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور به ویژه در شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود. و منطقه زابل تا پایان هفته.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر تا پایان هفته مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی دو روز آینده تهران گفت: آسمان تهران فردا (اول خرداد) نیمه ابری، از بعدازظهر ابری خواهد بود. ، وزش باد شدید، در نقاطی همراه با رعد و برق و رعد و برق کمینه دمای هوا ۱۸ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۲ خرداد) ابری، گاهی بارندگی، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق با حداقل دمای هوا پیش بینی می شود. 17 درجه سانتیگراد و حداکثر دما 26 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان تصریح کرد: پیش بینی می شود زنجان فردا و پس فردا با کمینه دمای 4 و 5 درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین مرکز استانها و اهواز با بیشینه دمای 43 درجه سانتیگراد باشد.