چه چیزی حقوق بازنشستگان را تغییر می دهد؟

چه چیزی حقوق بازنشستگان را تغییر می دهد؟
طبق دستور سازمان بیمه گر پرداخت مستمری ها از بیستم هر ماه آغاز می شود و فیش های بازنشستگی ماه جدید همیشه از چند روز قبل برای مستمری بگیران صادر می شود و در حال حاضر کمتر از یک هفته تا پایان ماه باقی مانده است. آغاز پرداخت حقوق بازنشستگی مردادماه تجارت نیوز خاطرنشان می کند: فیش حقوقی این ماه براساس تصمیمات قبلی صادر شده است و این یعنی هنوز خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نیست. بر اساس قانون هرگونه افزایش یا کاهش در میزان حقوق بازنشستگان مستلزم ابلاغ رسمی دولت است بر اساس این ابلاغیه تصمیمات حقوقی مستمری مستمری بگیران انفرادی برای مدت یکسال و در نتیجه مستمری بازنشستگان تغییر می کند. افزایش خواهد یافت.

حقوق مرداد ماه چقدر خواهد بود؟
درست است که فعلاً همه نقل‌قول‌ها حاکی از پیروزی بازنشستگان معترض است، اما تا زمانی که دولت مصوبه جدید را اعلام نکند، خبری از افزایش دستمزد نیست، همچنین مصوبه قبلی نیز از سوی مجلس به دلیل عدم اعتبار اعلام شده است. ایرادات آن یعنی حتی ادامه افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان برای مرداد ماه با مشکلات قانونی مواجه خواهد شد که این سردرگمی می تواند به معنای بازگشت احتمالی سازمان تامین اجتماعی به تصمیم مصوب 1400 برای افزایش باشد. دستمزد بازنشستگان سایر سطوح این اتفاق منجر به کاهش موقت و موقت حقوق بازنشستگان می شود، هرچند احتمال ادامه پرداخت حقوق مستمری بگیران معترض از سوی سازمان تامین اجتماعی بر اساس مصوبه لغو شده به شیوه علی الحساب وجود دارد، بنابراین پس از تصویب و ابلاغ مصوبه جدید، در ادامه تکلیف پرداخت مابه التفاوت ماه های معوق را مشخص می کند.

بعد از این چه خواهد شد؟
بدون شک اگر ملاک اجرای روال قانونی تعلل دولت در ابلاغ مصوبه جدید افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی باشد فراتر از آن نمی توان رفت، جدا از اینکه مدیریت وزارت رفاه اجتماعی در اختیار ناظم یا وزیر است، خلاف قانون کلیه افرادی است که مانع تغییر حکم معیوب می شوند. آنها دولت را تسخیر کرده اند، می توان آنها را محاکمه و مجازات کرد، اما نشان نمی دهد که این تاخیر تا کی باقی خواهد ماند؟

دیدگاهتان را بنویسید