کارت سوخت را با قیمت های نجومی می فروشم!

رضا نواز اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به 80 درصد سوخت گیری در جایگاه های دارای کارت سوخت شناسایی انجام می شود. وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تجهیز تمامی پمپ بنزین ها به دستگاه کارتخوان سیار پیشرفت زیادی داشته ایم به طوری که نزدیک به 90 درصد پمپ بنزین ها در سراسر کشور به کارتخوان سیار مجهز هستند.

کارت سوخت را با قیمت های نجومی می فروشم!

وی افزود: پیش بینی می شود تمامی پمپ بنزین ها تا پایان بهار به دستگاه کارتخوان سیار مجهز شوند.

سخنگوی انجمن صنفی پمپ بنزین ها میزان استفاده از کارت شناسایی برای سوخت را دوباره افزایش داد و گفت: از ابتدای سال 1402 تاکنون بیش از 13 ماه می گذرد که میزان استفاده از کارت شناسایی برای سوخت در کشور زمان بارگیری سوخت آزاد سینوسی بود، به این معنی که در برخی مواقع سال بیشتر و در برخی مواقع کمتر بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 80 درصد سوخت رسانی در جایگاه های دارای کارت سوخت شخصی صورت می گیرد.

نواز درباره فروش کارت سوخت شخصی با قیمت های عجیب در فضای مجازی گفت: این اقدامات غیرواقعی و اغراق آمیز است، فردی که کارت سوخت خود را چند میلیون تومان بفروشد اغراق است و بیشتر فضاسازی است تا اینکه یک عمل مردمی کشف تلقی شود.

وی افزود: در صورتی که تحویل کارت شناسایی سوخت به دیگران و خرید، فروش و اجاره آن ممنوع است، پلیس فتا با ورود به سکوهای درج این گونه آگهی ها، تخلف را اعلام کند. اما اینکه بگوییم حجم زیادی از کارت سوخت خرید و فروش می شود این اتفاق نمی افتد و چنین تبلیغاتی و شایعات مرتبط با آن غیرواقعی است.

سخنگوی انجمن جایگاه داران گفت: بر اساس گزارش های مردمی، برخی از جایگاه های سوخت از ارائه کارت سوخت رایگان به متقاضیان خودداری می کنند. ما گروهی از پمپ بنزین ها داریم که فقط یک کارت سوخت رایگان دارند و سایر پمپ بنزین ها که فروش بیشتری دارند یا در شهرهای بزرگ بیش از یک کارت رایگان دارند.

وی افزود: بیشترین تعداد کارت سوخت رایگان در استان تهران به ویژه شهر تهران در پمپ بنزین هایی وجود دارد که برای هر سکو یک کارت سوخت رایگان وجود دارد.

نواز با بیان اینکه در صورت افزایش تقاضای مردم برای استفاده از کارت آزاد، شارژ کارت آزاد ممکن است بر حسب لیتر یا تعداد دفعات مجاز شارژ منقضی شود، گفت: هر کارت آزاد می تواند تا 7000 لیتر سوخت در جایگاه های سوخت گیری روزانه 255 نوبت یا با تعداد سوخت گیری در دسترس است، در صورتی که کارت سوخت رایگان به تعداد دفعات یا به حجم سقف 7000 لیتر به این سقف برسد، دیگر امکان سوخت گیری وجود ندارد. با این کارت تا بعد از ساعت 12، یعنی شروع روز و شب بعد وجود ندارد. بنابراین برخی از ایستگاه هایی که در مراجعات مکرر مردم دیگر امکان شارژ کارت آزاد آنها وجود ندارد ممکن است به مشتری اطلاع دهند که کارت آزاد نداریم.

وی ادامه داد: به جز مناطق مرزی که شرایط خاص خود را دارند، در سایر مناطق کشور همه ایستگاه ها باید حداقل یک کارت آزاد داشته باشند و در صورت مشاهده ایستگاهی که روی آن کارت آزاد وجود ندارد و یا در صورت امکان به نزدیک ترین ایستگاه مراجعه کنند. باید به مسیر مراجعه کنید یا با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی یا انجمن جایگاه داران کشور با شماره هایی که در جایگاه ها برای عموم قابل مشاهده است در میان بگذارید.

سخنگوی انجمن جایگاه‌های بنزین گفت: از مردم می‌خواهیم همیشه از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند تا کارت پمپ بنزین برای کسانی که به هر دلیلی کارت سوخت ندارند رایگان بماند و از افزایش صف‌ها در جایگاه‌ها جلوگیری شود. به تعداد درخواست کارت رایگان و ظرفیت پر کردن کارت رایگان برای افرادی محفوظ خواهد بود که به دلایلی کارت سوخت شخصی همراه خود ندارند.