کاهش مراسم اربعین حسینی امسال نسبت به سال های گذشته


ساعت: 19:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897501

کولیوند گفت: با توجه به حوادثی که در سال های گذشته رخ داده است، حجم حوادث، مجروحان و فوتی ها در سال جاری قابل مقایسه نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از مرز شلمچه و نحوه حمل و نقل و خدمات رسانی به زائران با بیان اینکه جمعیت هلال احمر دو ماموریت مجزا در داخل و خارج از کشور دارد، گفت: هلال احمر با اتوبوس آمبولانس، خودروهای امدادی و هفت بالگرد در مرزهای کشور حضور پررنگی دارد.

وی با بیان اینکه در کشور عراق علاوه بر بحث امداد و نجات، بهداشت و درمان را در دستور کار قرار داده ایم، اظهار داشت: علاوه بر ارائه خدمات مرزی، پایگاه های امداد و نجات در مرزهای غربی کشور وجود دارد. عتبات عالیات.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: در شهرهای نجف و کربلا، کلینیک و درمانگاه سیار داریم که به زائران خدمات رسانی می کنند، در مسیر نجف به کربلا در سال های گذشته 6 ایستگاه امداد و نجات وجود داشت که امسال یک ایستگاه امدادی وجود دارد. ایستگاه برای هر 100 مسافت عمود بر سطح 2 ایجاد شده و سه بیمارستان دیگر در این مسیر ایجاد شده است که 50 درصد آن در اختیار وزارت بهداشت عراق و بقیه در اختیار ما خواهد بود.

کولیوند با بیان اینکه هر کاری که لازم باشد انجام می دهیم حتی اگر در حیطه وظایف جمعیت هلال احمر نباشد، گفت: همکاری های بسیار خوبی با حشد الشعبی و وزارت بهداشت عراق صورت گرفته است و عراق نیز صادر کرده است. کارت شناسایی به متخصصان ما می‌دهند.» و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمینه طبخ غذا نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است و این هم‌افزایی بسیار موفق است.

وی افزود: بیش از 200 مرکز درمانی درجه یک داریم که گروه های جهادی به صورت روزانه در آنها فعالیت می کنند و در اختیار هرکسی که بتواند خدمتی را داشته باشد، امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار می دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به بازدیدی که در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه انجام شد، یادآور شد: تردد زائران در این مرزها بسیار روان بود و تلاش زیادی برای مدیریت این مرزها انجام شد. با توجه به اینکه موج بازگشت سنگین تر از حرکت زائران است، باید تمهیدات لازم برای روز بعد فراهم شود، اما با برنامه ریزی و آماده سازی خودروها برای بازگشت زائران، سلامت زائران بیشتر می شود. حفظ می شوند و کمی گرمازدگی بیشتری دریافت خواهند کرد.

کولیوند با اشاره به حوادثی که برای زائران در عراق رخ داده است، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به حوادثی که در سال های گذشته رخ داده، حجم حوادث، مجروحین و فوتی ها قابل مقایسه نیست، امسال برنامه ریزی های خوبی انجام شد، خدمات بهتری ارائه شد. . و موج ازدحام جمعیت نیز نسبت به سال های گذشته بیشتر بود و مردم نیز خیلی زود به زیارت عتبات عالیات می رفتند و حتی موکب های عراقی نیز در ابتدا آماده خدمت رسانی نبودند و بر همین اساس در اربعین امسال با حوادث بسیار کمتری مواجه شدیم. و همه جا اتفاقی افتاد هلال احمر یکی از اولین گروه هایی بود که به صحنه آمدند و این یعنی پایگاه های ما افزایش یافته است.

وی گفت: خدمات هلال احمر تا روز بازگشت آخرین زائر به کشور ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید