کلاه بر سر استقلال، ما تیم بزرگی هستیم

کلاه بر سر استقلال، ما تیم بزرگی هستیم

محمد نوازی سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با پیکان در غیاب جواد نکونام سرمربی این تیم حضور یافت و در ابتدا گفت: از حضور در این کنفرانس بسیار خوشحالم. من هم عذرخواهی می کنم چون ساعت 11 تمرین داشتیم و آقای نکونام نتوانستند حضور پیدا کنند. من به جای آنها آمده ام و در اختیار شما هستم.

بازی فردا را چطور می بینید؟

نوازی درباره بازی با پیکان توضیح داد: بازی سختی است. هر چند هر تلاشی برای این است که بتوان نتیجه گرفت. مثل همه بازی ها هفته به هفته پیشرفت می کنیم. فکر می کنم بازی سختی است و تیم جوان و با انگیزه است. مربی آنها تغییر کرد و در آخرین دیدارها انگیزه بیشتری گرفتند. به نظرم تیم خوبی است و باید مثل بازی های قبل امتیاز جمع کنیم و نتیجه بگیریم.

استقلال در سال های اخیر در آزادی پیروز نشده است، آیا این فشار روحی به تیم وارد نمی کند؟

سرمربی تیم استقلال گفت: در ابتدای صحبت ها گفتیم. بازی به بازی پیش می رویم و قطعا برای این بازی زمان داشتیم. ما روی نقطه ضعفی که تیم پیکان داشت کار کرده و تمرکز کرده‌ایم و اگر بچه‌ها آن را برآورده کنند، مشکلی نداریم. ذهنیتی که در بسیاری از بازی ها مانند دیدار پیکان و فجر وجود دارد. گاهی اوقات نتیجه نمی گیریم اما سعی می کنیم در آخرین بازی نیم فصل که برای ما حیاتی است در حضور تماشاگران بازی خیلی خوبی به نمایش بگذاریم و بتوانیم سه امتیاز را بگیریم.

به قهرمانی میان فصل فکر می کنید؟

وی در پاسخ به این سوال گفت: صد در صد. تلاش می کنیم تا به بالای جدول برسیم و همچنان اینجا هستیم. می خواهیم سه امتیاز را بگیریم اما اتفاقات عجیبی در فوتبال می افتد و قابل پیش بینی نخواهد بود.

نظر شما درباره اتفاقات رخ داده و سوالات شنیده شده توسط کمیته انضباطی چیست؟

وی در پاسخ به این سوال اینگونه گفت: سوالات حاشیه ای نپرسید. تمام تمرکزمان را روی بازی فردا گذاشته ایم و فکر می کنم از نظر شخصیتی و کاری در استقلال سال هاست که در ایران و آسیا این شخصیت را نشان می دهد. در هر صورت اتفاقاتی که رخ می دهد حاشیه ای است. یک مقدار تاثیر دارد اما تمام تلاش این است که با آرامش کار کنیم و کاری به حاشیه ها نداریم.

نوازی ادامه داد: به نظرم تصمیماتی که گرفته می شود کمی عجولانه است. تصمیم گیری در مورد یک رنگ باعث می شود این چیزها اتفاق بیفتد.

قانون سقف قرارداد تیم ها را در نیم فصل دوم غیرمتعهد کرده است، رویکرد شما چیست؟

دستیار جواد نکونام در باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: به هر حال ببینید در ابتدای فصل خیلی ضرر کردیم. به هر حال تیم های رقیب ما بازیکنان زیادی دارند و به نظر من نباید صحبت کنند چون بازیکنان خودشان را دارند. تنها تیمی که فکر می کنم شکست خوردیم خودمان بودیم. ما بازیکن زیادی نیاوردیم و بازیکنانی را که داشتیم حفظ کردیم. بچه ها بزرگ شدند و قراردادها را کم کردند تا سقف و قانون را انجام دهند. متأسفانه این اتفاق نیفتاد و ما تنها تیمی بودیم که شکست خوردیم. علیرغم این اتفاقات بازیکنان ما تلاش زیادی کردند، جنگیدند و با وجود این کمبودها در بالای جدول هستیم و تا دیروز در صدر قرار داشتیم. ما تلاش می کنیم و فکر می کنم در هر نیم فصل به 4-5 بازیکن نیاز داریم. با این حال این بچه ها سنگ تمام گذاشتند.

اسامی از لیست جواد نکونام مشخص شد؟

گفت: اطلاعی ندارم. این با آقای نکونام و مسئولان باشگاه.

وقتی آقای نکونام گفت کلاه ما کم است، بقیه گفتند کلاه ما گشادتر است. درست برعکس نبود؟

او گفت: «بعضی‌ها می‌خواهند اتفاقات را به گردن دیگران بیندازند، اگر به بزرگی تیممان اهمیت ندهیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.