۱۰ درصد بیماران با علائم سرماخوردگی به کرونا مبتلا هستند/ توصیه معاون وزیر بهداشت در خصوص تزریق واکسن کرونا

معاون وزیر بهداشت در گفتگو با خبرگزاری موج:

معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر 5 تا 10 درصد افرادی که با علائم سرماخوردگی به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند، مبتلا به کرونا هستند.



حسین فرشیدی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره شیوع بیماری ویروس کرونا وی در خصوص افزایش سرماخوردگی گفت: رفتار مردم در مقابله با بیماری کرونا متفاوت است و کمتر به عدم ابتلا یا انتشار آن توجه می کنند.

وی با بیان اینکه نگران شیوع گسترده کرونا در ایام نوروز هستیم، گفت: بیشترین میزان مثبت شدن تست کرونا در ماه های اخیر در اسفندماه با حدود 20 درصد بوده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: خوشبختانه میزان ابتلا به کرونا در بیماران علامت دار مراجعه کننده به مراکز درمانی به 5 درصد کاهش یافت.

فرشیدی با بیان اینکه ترس از ابتلا به کرونا کاهش یافته است، افزود: برخی افراد با وجود علائمی مانند تب به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند.

وی گفت: در حال حاضر درصدی از افرادی که علائم سرماخوردگی مانند سرفه و تب دارند، کرونا مثبت هستند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آمار مبتلایان به کرونا خاطرنشان کرد: آمار فعلی این است که بین 5 تا 10 درصد افرادی که با علائم به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، مبتلا به کرونا هستند.

فرشیدی در توصیه به مبتلایان به علائم سرماخوردگی گفت: اگر فردی علائمی مانند سرفه، تب، بدن درد و آبریزش بینی داشته باشد، فرقی نمی کند سرماخوردگی باشد، کرونا باشد یا آنفولانزا در صورت ابتلا حتی الامکان از حضور در اجتماعات خودداری کند و در صورت ابتلا از ماسک استفاده کند.

وی درباره تزریق واکسن کرونا گفت: سال گذشته داروخانه ها مجوز گرفتند و مردم می توانند واکسن کرونا را از داروخانه ها تهیه کنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن توصیه به برخی از گروه‌ها برای تزریق واکسن کرونا خاطرنشان کرد: برخی گروه‌ها مانند سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا دارو مصرف می‌کنند. توصیه می شود واکسن کرونا سالی یک بار تزریق شود.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها