۱۰ فرودگاه کشور عملیات حج عمره امسال را انجام می‌دهند

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و هوانوردی از اعزام زائران ایرانی حج عمره از طریق 10 فرودگاه کشور به خانه خدا خبر داد و گفت: فرودگاه های کشور آماده انجام عملیات حج عمره هستند.

به گزارش خبرگزاری موج


رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نشست همفکری مدیران کل فرودگاه های بهره برداری فوت کرد وی با حضور معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: فرودگاه های مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، ساری، یزد، بندرعباس، اهواز، کرمان و زاهدان و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) RA ) اکنون پس از یک وقفه نه ساله باز هستند. زائران حج و عمره امسال در سرزمین وحی در خدمت مسافران خواهند بود.

وی با بیان اینکه عملیات حج عمره از 22 آذرماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) آغاز و تا 7 اسفندماه ادامه دارد، گفت: این عملیات در حال انجام است. ما حرام هستیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه اهمیت عملیات حج عمره کمتر از حج تمتع نیست، تصریح کرد: تمامی مدیران فرودگاه های عامل باید با نیروهای نظامی و انتظامی همکاری لازم را داشته باشند تا امنیت و فرودگاهی هر چه بهتر باشد. بازرسی.

نهجوانی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی در فصل زمستان و احتمال تاخیر و لغو برخی پروازها، نیازمند اطلاع رسانی هوشمند از ادارات مربوطه از جمله شرکت های هواپیمایی هستیم تا شاهد ازدحام در سالن های فرودگاه نباشیم.

ارسال چهار پرواز روزانه با ظرفیت 1000 تا 1100 نفر

در این نشست غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت ضمن قدردانی از عملکرد جهادی و موفقیت آمیز فرودگاه های کشور، گفت: 62 هزار زائر امسال در ایام حج و عمره به سرزمین وحی مشرف می شوند. عملیاتی شد و گفت: امسال شاهد ارسال چهار پرواز روزانه با ظرفیت 1000 تا 1000 نفر بوده ایم.

وی ضمن قدردانی از جهاد و عملکرد موفق فرودگاه های کشور در عملیات حج و اربعین گفت: امیدواریم همانند دو عملیات موفق حج و اربعین شاهد خدمت رسانی به خادمان و رضایت حداکثری مردم باشیم.

معاون حج و زیارت سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به اولین دسته از عملیات اعزام زائران حج عمره به سرزمین وحی، این بسته از 22 دی ماه آغاز می شود و طی آن 62 هزار زائر به عربستان اعزام می شوند. این در حالی است که افزایش تعداد پروازها و فرودگاه های خاص در ادامه عملیات حج عمره دور از ذهن نیست.

رضایی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده هر کاروان 10 روز در عربستان اقامت خواهند داشت، گفت: در عملیات حج و عمره امسال روزانه چهار پرواز با ظرفیت 1000 تا 1100 نفر را شاهد خواهیم بود.



آیا این خبر مفید بود؟