اصلاحات اقتصادی مورد نظر دولت باید سال ها پیش انجام می شد/ بنیانگذاران وضع موجود نمی خواهند کاری برای مردم انجام دهند.


ساعت: 20:25
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838155

کازنفری گفت: بنیانگذاران شرایط فعلی وقتی می بینند دولت جدید اقداماتی را به نفع مردم انجام می دهد، البته این برای آنها قابل تحمل نیست و به دولت حمله می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کامران گازانفری نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: وضعیت اقتصادی که امروز شاهد آن هستیم ناشی از عملکرد بی دفاع دولت قبل است و این واقعیت امروز بر هیچکس پوشیده نیست. “

وی افزود: در طول هشت سالی که دولت روحانی بر سر کار آمده، ضربه های مختلفی به اقتصاد کشور وارد کرده اند به طوری که حتی توافقاتی که با برخی کشورها بسته اند، دست و پای آنها را بر توسعه و پیشرفت اقتصادی بسته است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: به عنوان مثال معاهده پاریس که معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور وقت به ایران پیوست، عملاً از گسترش نیروگاه ها در داخل کشور جلوگیری می کند. یا مثلا زنگنه وزیر نفت دولت قبل به صراحت اعلام کرده که با توسعه پالایشگاه ها مخالف است.

کازنفری گفت: بنابراین برخی از اقدامات و تصمیمات دولت قبل به قدری خلاف منافع ملی بود که حتی اجازه می دهیم برخی از آنها واقعاً در جهت حفظ کشور باشد.

وی با اشاره به هجمه های گسترده حامیان دولت قبل، گفت: این دولت حاضر به انجام کاری برای مردم نشد، بنابراین تصمیم گرفتند به دولت حمله کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: البته مردم این اختلافات را می بینند و متوجه می شوند که بین رئیس جمهوری که حتی وزرای دولت خودش هم نتوانستند از شش ماه تا شش ماه ملاقات کنند و رئیس جمهوری که با گروه های مختلف ملاقات می کند، تفاوت وجود دارد. مردم هر هفته.”

کازنفری تاکید کرد: اصلاحات اقتصادی که امروز دولت در شرایط بسیار سخت انجام می دهد، موضوعی است که باید سال ها قبل و در زمان دولت روحانی اجرا می شد، اما چون دولت قبل می دانست که منافع این گونه اقدامات برای اقشار ضعیف و متوسط ​​است. کلاس کلاس و این عموم مردم است و طبقه ثروتمند به هر حال کمی زجر می کشد و از اعمال آن خودداری می کند.

وی افزود: به هر حال دولت هر سال یارانه های کلانی می پردازد که بخش کوچکی از آن به مردم و بخش قابل توجهی به جیب دلالان و دولت های همسایه می رود؛ بنابراین دولت سیزدهم اصلاح این روند را آغاز کرد. .

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: البته در کوتاه مدت ممکن است مشکلات، ناهماهنگی ها و ناهماهنگی هایی وجود داشته باشد اما به تدریج برطرف می شود و نتایج درازمدت به نفع مردم خواهد بود.

کازنفری ادامه داد: به خصوص اگر دولت گام بعدی را به سمت بانک ها بردارد و آنها را از تجارت منع کند – هرچند از نظر مقررات این کار را کرده اند اما در عمل باید این کار اجرایی شود – که گام بزرگ مهمی خواهد بود.

وی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که باید انجام شود اخذ مالیات از خانه های خالی است که مشخصا بیشتر آن مربوط به این بانک ها است. اگر این اقدام جدی گرفته شود درآمد خوبی هم برای دولت و هم برای مردم به همراه خواهد داشت. مانند بازار مسکن.« تعدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید