80 درصد استانداران منصوب شدند / گام اول; از بنیانگذاران وضع موجود بگذریم


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815506

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: با توجه به تمرکز رئیس جمهور و برنامه وزیر کشور برای تغییر استانداران، حکم قطعی یا نظارت بر 380 فرماندار 80 درصد شهرهای کشور تعیین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد باکر هورامشاد روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: معاون سیاسی وزارت کشور به عنوان متولی انتصاب استانداران، مقام ارشد این وزارتخانه را اعزام می کند.

وی ادامه داد: در وزارت کشور تلاش شده تا بسترهای سیاسی لازم برای اداره مردم مردم فراهم شود که اولین قدم آن به گفته ریاست جمهوری جابجایی بانیان شرایط فعلی است.

معاون وزیر کشور افزود: بر اساس اعلام ریاست جمهوری، تلاش این نماینده مجلس برای تعیین بانیان وضعیت فعلی استان ها تا پایان سال و مطالبه عمومی در این حوزه محقق خواهد شد.

هورامشاد با بیان اینکه مهمترین ویژگی دولت سیزدهم، حاکمیت مردم اصلی در متن جمهوری است، گفت: در نظام حکومت داری مردم اصلی، دولت نقش تنظیم کننده و تسهیل گر ایفا می کند. بنابراین باید زمینه را برای ایفای نقش رهبری مردم فراهم کند.

وی گفت: در واقع اولین قدم برای تغییر به نفع مردم کنار گذاشتن مدیران ناکارآمد گذشته و جایگزینی آنها با مدیران موثر است. وزارت کشور متعهد به پاسخگویی به درخواست عمومی برای تغییر است که البته باید در یک فرآیند عقلانی و بر اساس ضوابط و با آرامش و عقلانیت و تغییر مثبت صورت گیرد.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه مبنای انتخاب مدیران اعم از مدیران و استانداران صرفه اقتصادی و عقلانیت انقلابی است، خاطرنشان کرد: فعال سازی ظرفیت های بومی، مردمی سازی، همفکری، پویایی و جوانی و تجربه مدیریتی روشن به ویژه در حوزه اقتصادی. و زمینه های سیاسی اجتماعی

خرمشاد تصریح کرد: برای وزارت کشور باید اطمینان حاصل شود که مدیران استانی و شهرستانی می توانند با حذف همه ظرفیت های اقتصادی بومی در راستای محرومیت زدایی و تسریع در روند پیشرفت پایدار و همه جانبه حرکت کنند.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرمانداران استان ها و شهرستان ها باید بتوانند رقابتی هماهنگ برای خدمت به مردم و از طرفی مشارکت اجتماعی حداکثری ایجاد کنند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه انتصاب استانداران پایان راه نیست، بلکه اولین گام در اداره مردم و بازگرداندن دولت به مردم است، گفت: پس از این اقدام وزارت کشور مردم در همه عرصه ها حضور پیدا کنند. .

هورامشاد تاکید کرد: اولویت فعلی دولت کار جهادی برای رفع مشکلات است که جز با اتکای مدیران جوان و روحیه جهادی و انقلابی استانداران امکان پذیر نیست. فرمانداران باید در میان مردم و در کنار مردم باشند تا امید و اعتماد را در جامعه برای ارتقای سرمایه اجتماعی نظام تقویت کنند.

وی یکی از اهداف مهم استانداران را فعال سازی حلقه های میانی در روابط مردم و دولت عنوان کرد و گفت: فرمانداران باید تمام ظرفیت هایی را که در گروه های مردمی وجود دارد برای کار جهادی، تسهیل تولید و تامین اجتماعی فعال کنند. خدمات.

معاون وزیر کشور در خصوص نقش مهمی که نخبگان در اداره عمومی خواهند داشت، افزود: استانداران و فرمانداران باید توجه ویژه ای به حلقه های نخبگان متوسط ​​داشته باشند که نظارت بر مسائل توسعه منطقه ای، طرح مطالبات عمومی و آموزش دولت را شامل می شود. “بود.

هرمشاد یادآور شد: تعامل با نخبگان باعث زبان حکومت می شود; آن را علمی تر کنید و نتایج کار را برای مردم ملموس تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید