۱۱۰ هزار خانوار مددجوی امداد در کشور خودکفا می شوند

به گزارش خبرگزاری موج کردستان

جعفر صباغیان در مراسم اهدای جهیزیه اعضای کمیته امداد استان کردستان اظهار داشت: کمیته امداد یکی از اعمال و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به عنوان دومین نهاد انقلابی و دارای دینی تأسیس شد. و دیدگاه حقوقی من راشل دارم.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان در طول این 45 سال خدمات ارزنده ای به مددجویان انجام داده است، گفت: خدمات رسانی به مستضعفان و نیازمندان جامعه وظیفه ذاتی و الهی ماست.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به اقدامات کمیته امداد در حوزه مسکن برای نیازمندان کشور اشاره کرد و افزود: در یک ماه گذشته 33 هزار و 863 مسکن به عنوان سرپناه به مددجویان کمیته امداد تحویل داده شد. در سرتاسر کشور.”

صباغیان یکی دیگر از اقدامات قابل توجه کمیته را حمایت از اشتغال و خودکفایی مشمولان تحت پوشش عنوان کرد و ادامه داد: به همت همه خیرین، مددکاران، بانک های کارگری، دولت مردم سال گذشته جشن خودکفایی را برگزار کرد. از 100000 خانواده تحت پوشش، ما فکر کردیم که این نمونه ای درخشان از کرامت انسانی است.

وی با اشاره به توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار به عنوان یکی از نکات برجسته مقام معظم رهبری، یادآور شد: در چند سال اخیر کمیته امداد از یک نهاد صرفاً حمایتی به یک نهاد توانمند تبدیل شده و در تلاش است تا زمینه اشتغال و ازدواج را فراهم کند. فرد به عنوان یک نتیجه این است که درآمد پایدار و استقلال از مشتریان، جایگزین بسته های پشتیبانی.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اعلام کرد: در سال 1403 خودکفایی و اشتغال 110 هزار خانوار دیگر مددجو در دستور کار قرار گرفت تا این خانوارها از زیر پوشش کمیته امداد خارج شده و به چرخه بازگردند. تولید و اشتغال کشور است. خودکفایی خانواده های مددجو در دستور کار کمیته حمایت است اما ما به بیماران لاعلاج و معلولانی که تا آخر عمر نمی توانند کار کنند خدمات رسانی می کنیم.

صباغیان بیان کرد: در حوزه های مختلف فرهنگی و آموزشی برنامه های حمایتی مختلفی از کودکان توسط کمیته حمایت اجرا شده است که باعث شده در رشته های پزشکی، فنی مهندسی و … رتبه های تک رقمی در بین دانش آموزان داشته باشیم. خانواده های توانمند به خودکفایی خواهند رسید.

وی به برنامه کمک های کمیته در حوزه جمعیت، جوانان و باروری اشاره کرد و افزود: در این حوزه با راه اندازی مرکز مشاوره «مسیر و زندگی» به زوج های جوان قبل، حین و بعد از ازدواج و همچنین با دادن جهیزیه به کسانی که کمک می خواهند حمایت می کنیم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور از اعطای 733 فقره جهیزیه به افراد مستضعف استان که نیازمند کمک هستند، خبر داد و بیان کرد: 100 هزار ست جهیزیه تهیه و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است و تمام تلاش ماست. این است که اطمینان حاصل شود که هیچ زوجی به دلیل نداشتن جهیزیه پشت سر نمی گذارند.

صباگیان ادامه داد: تمامی تجهیزات جهیزیه اعم از یخچال، تلویزیون، جاروبرقی و لباسشویی ساخت داخل است زیرا معتقدیم این امر به واحدهای تولیدی داخلی و اشتغال در کشور کمک می کند.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها