۱۹۷ هزار تن گندم تا کنون از کشاورزان خریداری شده است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام

اصغر باباخانی مدیر کل غلات و خدمات بازرگانی استان ایلام وی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: رهبری باید برای انجام وظایف محوله به خوبی عمل کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها بازوان قوه مجریه هستند، افزود: نقد رسانه ها باید منصفانه و مطالبه گرانه باشد و مسئولان نیز در قبال این گونه انتقادات پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت غله خرید، ذخیره، عرضه و توزیع کالاهای اساسی و استراتژیک در سطح کلان است.

این مسئول ادامه داد: ایلام استانی مولد در زمینه گندم است و از نظر کیفیت این محصول یکی از بهترین استان هاست که دلیل پی بردن به این اهمیت کشاورزی صحیح، کاشت و برداشت مناسب و … است.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای جهش تولید تلاش می کنند افزود: سال گذشته 324 هزار تن خریداری شد و زیرساخت های لازم برای خرید گندم در سال جاری مهیا است.

وی به فراخوان فضا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 17 سیلو با ظرفیت 430 هزار تن از بخش خصوصی و 23 مرکز تعاون روستایی در استان زیر نظر کارشناسان غله و خدمات بازرگانی خرید و ذخیره سازی را بر عهده دارند. گندم برای کشاورزان تمامی مراکز استفاده از سیلو دارای آزمایشگاهی برای نمونه برداری از محصول جمع آوری شده می باشند.

باباخانی با بیان اینکه تاکنون 180 هزار تن گندم خریداری و 180 هزار تن در سامانه سیفا ثبت شده است افزود: 2 هزار و 956 میلیارد تومان مطالبات کشاورزان است که هزار و 370 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی با اشاره به همکاری مطلوب بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم برای جلوگیری از قاچاق محصولات انجام شده است.

باباخانی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های وزارتخانه برای ترویج کشاورزی پیمانی و اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده است، افزود: خرید تضمینی گندم معمولی در سال زراعی جاری کیلویی 175 هزار ریال است.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام رسمی وزارت جهاد کشاورزی، گندم تولیدی استان ایلام در رتبه سوم گندم مرغوب کشور قرار دارد و گندم این استان دارای 12.56 درصد پروتئین و بین سال های 86 تا 96 است. درصد گلوتن که نشان از کیفیت این محصول در کشور دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام تصریح کرد: حداکثر رطوبت گندم خریداری شده توسط کشاورزان 12 درصد باشد.

وی سرانه مصرف نان در کشور را 117 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این سرانه در استان ایلام 140 کیلوگرم است.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها