90 هزار تن گندم خریداری شده تا پایان سال وارد استان مرکزی می شود

ساعت: 20:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۲
کد خبر: 1791894

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

میرزهانی با اشاره به تامین گندم مورد نیاز استان مرکزی گفت: 90 هزار تن گندم خریداری شده و تا پایان سال وارد استان می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب ؛ حسن میرزاهانی سرپرست معاونت اقتصادی استاندار مرکزی امشب در استان مرکزی گندم، آراد و کارگر نان گفت: 90 هزار تن گندم خریداری شده و تا پایان سال جاری وارد استان می شود. در سال‌های اخیر، اما تاکنون تمام گندم مورد نیاز استان و کشور به مرور زمان خریداری و وارد شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

میرزهانی گفت: 25 سیلو با ظرفیت 760 هزار تن در استان مرکزی فعالیت می کنند که با یک شرکت حمل و نقل برای تسهیل روند واردات گندم به استان قرارداد بسته است و مشکلی برای واردات گندم به استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: گندم استان مرکزی با سه قیمت 6650 ریال 9027000 ریال و 80 درصد گندم با قیمت 665000 ریال بین نانوایی ها توزیع می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری گفت: 1607 نانوایی و 331 اتحادیه وابسته به عنوان خشک کن در استان مارکز فعالیت می کنند و سرانه مصرف آرد در استان هشت کیلوگرم است که بر اساس آمار جمعیت شهری متفاوت است.

میرزهانی افزود: 11 واحد تولید آرد در استان مرکزی ثبت شده است که سه واحد آن غیرفعال و 8 واحد باقی مانده با ظرفیت تولید 40 هزار تن آرد ماهانه فعال هستند.

وی گفت: امسال 88 هزار تن گندم توسط کشاورزان استان خریداری شده و تاکنون 50 هزار تن گندم مرغوب وارداتی در استان وارد و ذخیره سازی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید