78 هزار تن گندم توسط کشاورزان منطقه سبزوار خریداری شد


ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901078

عابدینی گفت: امسال 78 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان منطقه سبزوار و پنج شهرستان دیگر واقع در غرب خراسان رضوی خریداری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم عابدینی رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی سبزوار در گفت و گو با صبح توس؛ وی افزود: پارسال 26 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان شهرستان های سبزوار، ششتمد، داورزن، خوشاب، یوین و جوهتای خریداری شد و امسال این میزان با حمایت دولت به 78 هزار تن گندم افزایش یافت. سیاست های.

وی با اشاره به روند خرید مطمئن و لزوم انجام سریع آن گفت: فرآیند خرید تضمینی گندم توسط 4 سیلو و هشت مرکز تجاری در این شهرستان ها در حال انجام است.

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی سبزوار گفت: خرید تضمینی محصول استراتژیک گندم در سال زراعی گذشته نسبت به سال های گذشته افزایش محسوسی داشته و این افزایش خرید گندم نشان از اعتماد تولیدکنندگان گندم به دولت دارد.

عابدینی افزود: در سال 1401 قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم 105 هزار ریال تعیین شد که نسبت به سال 1400 بیش از دو برابر شد.

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی سبزوار تصریح کرد: قیمت قطعی خرید تضمینی گندم در سال جاری به ازای هر کیلوگرم 105 هزار ریال است و در زمان تحویل محصول به مراکز دولتی 10 هزار ریال پاداش تحویل تعلق می گیرد. برای هر کیلوگرم گندم قیمت آن افزایش یافته است.

وی افزود: گندم با زیان مفید چهار درصد و ضرر غیرمفید یک درصد با حداکثر ضرر مجاز مفید و غیرمفید به ترتیب 12 و پنج درصد از کشاورزان خریداری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید