گندم با کنترل آفات کمتر از 2 درصد توسط کشاورزان خریداری می شود


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821145

محمدی از آغاز مبارزه با کاهش سن گندم در تربت حیدریه خبر داد و گفت: امسال دولت یارانه خوبی برای خرید گندم پرداخت می کند و تنها گندم با سررسید کمتر از 2 درصد از کشاورزان خریداری می کند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس ; وی گفت: از مجموع 13 هزار هکتار غلات این شهرستان مبارزه با آفت سن گندم در 5 هزار و 800 هکتار از مزارع گندم آغاز شد.

وی گفت: کنترل کیفی گندم تولیدی نقش بسیار مهمی در تضمین کیفیت نان در زندگی مردم دارد، از این رو آفت دیرینه گندم یکی از آفات مهم گندم است که با تغذیه از جوانه های مرکزی در مادر سن پریود، عملکرد را کاهش می دهد و در دوره سنی «پوره با خوردن دانه گندم باعث کاهش کیفیت گندم تولیدی و در نتیجه کاهش کیفیت آرد و نان می شود.

محمدی افزود: به منظور کنترل این آفت و افزایش تولید و کیفیت گندم تولیدی، شبکه مراقبت پیشگیری از این آفت توسط کارشناسان جهاد کشاورزی با همکاری تعاونی های تولیدی و کشاورزان بازدید مکرر از مزارع گندم آبی و مبارزه نرم توصیه های لازم را به کشاورزان می دهد.

وی افزود: مراتع پاگدار در منطقه روچ تربت حیدریه کانون آفات گندم در منطقه است.

محمدی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر، از آنجایی که این آفت یکی از مهمترین عوامل خسارت به مزارع گندم است، لذا با صدور هشدارهای لازم به کشاورزان، کشاورزان و بخشداران نسبت به اعزام تیم های متخصص در زمینه تولید و تولید محصول اقدام کنند. این اداره را در مزارع تبلیغ کنید. «شهر اقدام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه افزود: اهمیت سن گندم زمانی مشخص می شود که بدانیم دولت یارانه خوبی برای خرید گندم پرداخت می کند و از سوی دیگر تنها گندم کمتر از 2 درصد سن خریداری می شود. از کشاورزان”

محمد افزود: همچنین اگر میزان پیری بالای 2 درصد باشد محصول آنها افت قیمت و در نتیجه برای کشاورزان زیان آور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید