آبگرفتگی معابر و سیلابی کانال در کردستان/تاسیسات آماده باشد

آبگرفتگی معابر و سیلابی کانال در کردستان/تاسیسات آماده باشد

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: از بعدازظهر امروز تا فردا آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در مناطق جنوبی، شرقی و مرکزی استان ادامه دارد.

رحیم صدیکی به آخرین وضعیت آب و هوای کردستان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و نتایج مدل های پیش بینی هوا، اظهار داشت: از امروز سه شنبه تا فردا چهارشنبه ظهر به تدریج شاهد عبور موج اولیه از نیمه غربی کشور که باعث ابری شدن آسمان، وزش باد، در برخی نقاط رگبار باران و رعد و برق و در برخی نقاط منطقه تگرگ می شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان از صبح امروز افزود: میزان بارندگی از بعدازظهر امروز تا صبح فردا و در مناطق جنوبی، شرقی و مرکزی کردستان چشمگیرتر است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با تاکید بر آمادگی در برابر بلایای طبیعی، تصریح کرد: با توجه به ماهیت طوفان باران; بارندگی های بهاری منجر به آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و طغیان مسیل ها و رودخانه ها به ویژه در نواحی جنوبی، شرقی و مرکزی این بخش می شود.

وی خاطرنشان کرد: از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده جو استان نسبتاً پایدار خواهد بود و پدیده غالب افزایش ابرناکی محلی و وزش باد در بعدازظهر پیش بینی می شود.

صدیقی درباره دمای هوا توضیح داد: از نظر دمایی از پنجشنبه تا اوایل هفته آینده میانگین دمای شبانه روز به ویژه در طول روز به تدریج 4 تا 6 درجه افزایش یافته و هوای زمین در منطقه رو به گرم شدن است. .

مدیرکل هواشناسی استان کردستان کمینه و بیشینه دمای هوای استان در 24 ساعت گذشته را 3.5 و 22.7 درجه عنوان کرد و گفت: شب گذشته سراب شهرک با 1.6- درجه و سلین با 30.3 درجه سردترین و سردترین هوا را به خود اختصاص دادند. گرم ترین نقطه استان..

دیدگاهتان را بنویسید