آب سد تهم از نظر بیولوژیکی سالم است


ساعت: 12:54
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906081

مدیر مرکز پایش کیفیت آب و فاضلاب استان زنجان؛

مدیر مرکز پایش و پایش کیفیت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه آب سد تمثم به طور مداوم از نظر میکروبیولوژی، بیولوژی، شیمی، فیزیک و پارامترهای سمی مورد آزمایش قرار می گیرد، گفت: آب سد تموم در سال جاری کاملا سالم است. شرایط بیولوژیکی و سایر پارامترها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کبری اترک در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه آب ورودی سد تم به تصفیه خانه به طور مستمر از نظر پارامترها، میکروبیولوژی، بیولوژی، شیمی، فیزیک و سموم مورد آزمایش قرار می گیرد، گفت: تاکنون هیچ گونه آلودگی میکروبی و انگلی در ورودی و خروجی آب مشاهده نکرده ایم. فن آوری سد

وی افزود: پایش بیولوژیکی برای وجود میکروارگانیسم های موجود در آب انجام می شود و تاکنون آب مشکل بیولوژیکی نداشته است.

مدیر پایش آب و فاضلاب استان زنجان همچنین به کلرزنی آب اشاره کرد و گفت: کلرزنی آب روزانه از شبکه و مخازن در نقاط مختلف انجام می شود که بر اساس استانداردها میزان کلر باید 0.5 تا 0.8 ppm باشد و در زمانی که باید انجام شود. به فصل می رسد تابستان نزدیک است و احتمال برخی بیماری های آبی افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه میزان کلر مصرفی در آب کاملا متغیر است، گفت: میزان کلر استاندارد در فصول مختلف متفاوت است اما در این استان میزان کلر همیشه در حد استاندارد نگه داشته می شود.

اترک در خصوص اندازه گیری فلزات سنگین نیز یادآور شد: این کار بر اساس دستورالعمل ارسالی شرکت فنی و مهندسی انجام می شود، اما با تعدادی چاه که نزدیک به سرب و روی هستند، میزان تبادل را به حداقل رسانده ایم و روی یک بر اساس فصلی ما نمونه برداری را برای نظارت بر روند پارامترهای فلزات سنگین انجام می دهیم. در این شرایط ما با فلزات سنگین مشکلی نداشته ایم.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه آب شرب زنجان مطابق استاندارد و فاقد هرگونه آلودگی فلزات سنگین است، گفت: فلزات سنگین با صنعتی مرتبط هستند. پساب و در صورت رعایت شرایط محیطی و نزدیک بودن منابع آبی به این آبها، این عوامل بر آلودگی آب تأثیر می گذارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید