آب و هوای امروز 13 شهریور 1401

آب و هوای امروز 13 شهریور 1401

کارشناس سازمان هواشناسی امروز در اکثر نقاط کشور سکون و تا چند روز آینده در برخی نقاط کشور ناآرام هوا پیش بینی کرد.
فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۳ شهریور ماه اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز یکشنبه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می شود گفت: از اواخر وقت دوشنبه با جریانات شمالی دریای خزر در استان های گیلان، مازندران، اردبیل پیش بینی می شود. بارش باران و گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش محسوس دما علاوه بر این مناطق، از روز سه شنبه به بعد شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را نیز فرا می گیرد.

گودرزی ادامه داد: از دوشنبه تا پنجشنبه دمای هوای شمال کشور برای استان های اردبیل، گیلان و مازندران حدود 8 تا 15 درجه کاهش می یابد و هوا در این مناطق سرد می شود.

وی تصریح کرد: طی سه روز آینده در ساعات معینی در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه در غرب کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود. طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق هرمزگان افزایش ابر همرفتی پیش بینی می شود که موجب رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی از اواخر وقت دوشنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم و ارتفاع امواج در این دریا بین 1.5 تا 2 متر خبر داد و توصیه کرد: صیادان و شناگران از ماهیگیری و تفریح ​​در این دریا خودداری کنند. روزها.

گودرزی گفت: با توجه به بارندگی ها در شمال کشور و کاهش محسوس دما، اخطار نارنجی رنگ برای استان های اردبیل، گیلان و مازندران ممکن است به محصولات کشاورزی خسارت وارد کند. بر این اساس به کشاورزان این استان ها توصیه می شود در برداشت انگور در منطقه مشکین شهر و انتقال آن به انبارها سرعت و دقت لازم را داشته باشند. همچنین تسریع در برداشت از شالیزارها و انتقال آنها به مناطق سرپوشیده.

به گفته وی، در تهران باد می وزد و حداکثر دمای هوا در پایتخت 34 درجه بالای صفر است.

دیدگاهتان را بنویسید